Kaufland в битка с пластмасата

Спестена пластмаса

Какво сме постигнали до момента?

Нашият ангажимент - по-малко пластмаса, повече рециклиране. Като международна търговска верига и част от стратегията за пластмасата REset Plastic на групата Schwarz, ние поемаме отговорност и си поставяме ясни цели. Какво означава това? Първо разглеждаме продуктите от собствените ни марки, при които може да бъде спестена пластмасата при опаковането. Ако има излишни елементи, например защото не служат като защита срещу външни влияния или като мярка за свежест, ние се отказваме от тях. Оптимизираме опаковките постепенно. Важно за нас е те да бъдат рециклируеми. Затова редовно обменяме идеи с експерти и разработваме иновативни решения. Тези мерки са част от REset Plastic - международната стратегия на групата Schwarz за пластмасите, която стартира през 2018 г. Заедно следваме визията "По-малко пластмаса - затворени цикли".

Пакетираме с мисъл за природата

Намаляваме ненужния опаковъчен материал. За да направим това, разглеждаме под лупа опаковките на артикулите от собствените ни марки и анализираме нуждата от опаковъчен материал. Освен това държим на използването на материали, щадящи околната среда.

Нашата цел до 2025: Да намалим употребата на пластмаса с минимум 20%.

Използване на рециклат

Ние трансформираме използвана пластмаса в рециклиран гранулат, познат още като рециклат. Използваме го за заготовките на нови PET бутилки, но също така и за производството на опаковъчен материал за много от продуктите от собствените ни марки.

Нашата цел до 2025: Да включим средно 25% рециклат в опаковките на продуктите от собствените ни марки.

Рециклиране

Фокусираме се върху намаляването на пластмасата в опаковките на собствените марки продукти. Също така се ангажираме с тяхното рециклиране и подкрепяме устойчивия процес за повторна употреба.

Нашата цел е да направи максимално  рециклируеми 100% от опаковките на продуктите от собствените ни марки до 2025 г. Сред планираните до края на 2021 г. мерки е и отказът от използване на черна пластмаса в опаковките на собствените марки продукти.


Мерките, които предприемаме

Заедно постигаме повече

Темата за пластмасата е изключително актуална в последно време. Но докато други все още спорят за мерките, ние вече ги прилагаме. През последните години въведохме много решения за намаляване на пластмасата в нашите хипермаркети. Предлагаме насипни плодове и зеленчуци, например, и вместо да ги опаковаме, намираме алтернативи за намаляване на отпадъците. Намаляването на пластмасата в ежедневието ни зависи от всеки един от нас. Ето защо, за да направим вашата покупка още по-екологична, ние предлагаме устойчиви решения.

Продукти без опаковка

Ние използваме логото "Без опаковка", за да обозначим всички плодове и зеленчуци, които предлагаме в насипна форма и без опаковка. С този етикет ние не само привличаме вниманието към големия избор от насипни плодове и зеленчуци, но и предоставяме информация за нашите мерки за намаляване на пластмасата, които правят пазаруването в хипермаркетите ни още по-устойчиво.

Изображение на различни плодове и зеленчуци Логото "Без опаковка" на Kaufland

Многократна употреба

С логото "Използвай пак и пак" целим да информираме клиентите си, че продуктът може да се използва многократно. Това важи за контейнерите за многократна употреба, термокутиите, сламките за многократна употреба, кутиите за съхранение. Етикетирането на такива продукти за многократна употреба е проста мярка за избягване на отпадъците.

 

Изображение на свежа салата в стъклена кутия с капак Логото "Използвай пак и пак" на Kaufland

Устойчиви алтернативи

Ограничаваме пластмасата за еднократна употреба в асортимента си. От началото на 2020 г. спряхме продажбата на
пластмасови съдове и прибори за еднократна употреба и ги заменихме с техни устойчиви алтернативи, които могат да бъдат рециклирани или компостирани. Чрез въвеждането на тази мярка пестим 88 тона пластмаса годишно.

Насоки за правилно рециклиране на опаковките

Информация и насоки за правилното рециклиране на опаковки

Разделното събиране на опаковки е половината от битката за намаляване на отпадъците. Ето защо, на избрани собствени продукти с многокомпонентни опаковки, вече има информация и насоки за правилното им рециклиране. Това е важна стъпка в посока превенция натрупването на пластмасови отпадъци. Защото само чрез правилно изхвърляне опаковките могат да се преработят и да се използват за повторно производство.

Твоят принос за една по-чиста планета

Дори да си на мнение, че използването на торбички за многократна употреба не е нищо важно, това далеч не е така. Чрез тази привидно малка промяна всъщност ти допринасяш за редуцирането на пластмасата, при това без особени усилия.

Климатично неутрална* торба за многократна употреба
Изображение на нашата климатично неутралната торба

 

 

Последната стъпка към опазването на климата е буквално във вашите собствени ръце, когато донесете това, което сте напазарували у дома. Затова посегнете към нашата климатично неутрална* торба за многократна употреба следващия път, когато пазарувате. Така допринасяте за намаляването на пластмасата и опазването на климата.

Торбичка за хляб за многократна употреба, изработена от 100% рециклирана пластмаса

Kaufland е първият хипермаркет, който въвежда на българския пазар екосъобразната торбичка за хляб. Тя е изработена от преработени пластмасови опаковки. Издръжлива е на натоварване до три килограма и е удобна за всекидневна употреба. Може да се пере и да се използва многократно. Това я прави по-екологична при многократна употреба и я превръща в отлична алтернатива на торбичките за хляб за еднократно ползване от пластмаса и хартия.

Изображение на нашата торбичка за хляб за многократна употреба

Рециклирани продукти

Групата Schwarz е важен играч в областта на кръговата икономика в Германия. Пример за това твърдение е създаването на компанията за отпадъци и рециклиране PreZero, която е един от лидерите в своя сектор в Европа. PreZero не само събира и сортира отпадъци, но и произвежда от тях рециклируеми продукти. По този начин се пестят ресурси, като например с рециклиращата компания PreZero Polymers, която произвежда пластмасов регранулат. Нашата цел: да създадем екологичен цикъл за цялата компания.

Логото на PreZero

Как от пластмасови отпадъци се прозивеждат нови продукти

В рамките на стратегията REset Plastic ние работим с нашето еко подразделение PreZero, за да можем да предложим на нашите клиенти висококачествени рециклирани продукти. PreZero си поставя за цел да събира пластмасови отпадъци от домакинства, които по-късно служат като суровина за нови, висококачествени продукти. Отпадъците се сортират, почистват, раздробяват, след това се претопяват и преработват в пластмасов гранулат. След това гранулите се използват за създаване на нови продукти, като практични кутии за съхранение.

Нашите рециклирани продукти

Изображение на кутии за съхранение, направени от пластмасов гранулат

Непрекъснато разширяваме нашата гама от продукти за бита, изработени от 100 процента1 рециклирана пластмаса и създадени в сътрудничество с PreZero - екологичното подразделение на групата Schwarz. Целият процес на рециклиране и производство на тези продукти се извършва в Европа.

Пластмасовият гранулат се използва за създаване на висококачествени и в същото време по-екологични продукти като нашите практични кутии за съхранение в два размера. Предстои асортиментът да бъде разширен, за да включва и други продукти като органайзери, кошчета за отпадъци, държачи за торби за боклук и сгъваеми кутии. Тъй като продуктите се предлагат само за кратко, винаги си струва да следите нашите актуални предложения.


REset Plastic

Редуциране и рециклиране. Нашата стратегия за пластмаса REset Plastic

Групата Schwarz, която със своите търговски подразделения Kaufland и Lidl е една от най-големите международни търговски компании, осъзнава своята отговорност за околната среда и я приема сериозно. REset Plastic разработва цялостна международна стратегия, която е разделена на пет ръководни принципa: REduce, REdesign, REcycle, REmove и REsearch. Това превръща идеята за "по-малко пластмаса - затворени цикли" в реалност.

Пластмасата изпълнява важни функции в търговията с храни: здрава, лека и многофункционална е. Пластмасата предпазва храната, особено по време на транспортиране, и е важна за нейната трайност и хигиена. Но тъй като се произвежда все повече пластмаса, а се рециклира твърде малко, пластмасовите отпадъци се превръщат във все по-голям проблем за хората, животните и околната среда.

Логото на REset Plastic

Ние сме уникални

За да постигнем амбициозните си цели е необходимо всички области на компанията да работят в тясно сътрудничество. Като част от групата Schwarz, целият процес е в наши ръце: от производство и търговията до изхвърлянето и рециклирането. Днешните отпадъци са утрешната наша суровина. Ние спестяваме пластмаса, където е възможно, и поддържаме повторната й употреба в цикъла, където има смисъл. По този начин защитаваме околната среда без да се налага да се отказваме от положителните свойства на рециклируемия материал.

Стратегията REset Plastic и нейните ръководни принципи:

Графика, изобразяваща логото REset Plastic и петте й ръководни принципа

Просто решение за проблема с пластмасата няма. Ето защо ние разработихме пет ръководни принципа на стратегията REset Plastic:

1.       REduce

Въздържаме се от ползването на пластмаса, където е възможно.

2.       REdesign

Проектираме и разработваме продукти, така че да могат да бъдат рециклирани и да затворят цикъла. Вече успяхме да намалим пластмасата, да увеличим възможността за рециклиране или да използваме рециклирана пластмаса в много опаковки. Нашето лого "Опаковано с отговорност" прави това прозрачно за нашите клиенти.

3.       REcycle

Събираме, сортираме, рециклираме и затваряме цикъла на рециклиране.

4.       REmove

Помагаме за премахването на пластмасови отпадъци от околната среда.

5.       REsearch

Ще инвестираме в научноизследователска и развойна дейност, за да намерим иновативни решения и допринесем чрез тях за рециклирането и опазването на ресурсите.


Какво можеш да направиш ти

Редуцирай пластмасата в ежедневието

Всеки от нас може да допринесе за ограничаване на пластмасата с няколко малки стъпки:

5 начина за по-малко пластмаса при пазаруване

1. Без пликче за плодове и зеленчуци – етикет директно върху тях или собствена торбичка за дребните

2. Напитки в стъклени бутилки

3. Продукти с картонени, хартиени и метални опаковки

4. Торбичка за прясно изпечен хляб

5. На касата торбичка за многократна употреба или рециклируема



Нашата отговорност

Действията носят промяната

Околна
среда
Изображение на корони на зелени широколистни дървета на фона на синьо небе

Усилията ни са насочени към ефективно използване на наличните природни ресурси и модерни технологии, към спазване на екологичните стандарти и рециклиране.

GOTS
Изображение на памуково поле и парче хартия, изрязано във формата на фланелка

Отговорното отношение към природата и околната среда заема все по-важно място в нашето ежедневие. Производството на текстил не прави изключение – и при него екосъобразните процеси стават все по-актуални.

Микро- пласт-
маса
Изображение на голяма метална цедка над повърхността на естествен воден басейн, пълна с малки парчета пластмаса

Почти незабелязано, ден след ден, най-малките пластмасови частици натоварват както хората, така и околната среда. Ето защо за нас е важно да дадем пример и да потърсим начини за намаляване или дори елиминиране на микропластмасата.