Нашите сертификати, печати и отличия за качество
Organic, FSC® and Co.: Какво точно означават логата, които се виждат на много опаковки на продукти? Ние ще ти помогнем да се ориентираш по-лесно в морето от изобилие.
Разпознай означението на продуктите с един поглед
Можеш бързо и лесно да намериш информация за различни печати върху продукти. Те ти показват, че продуктите не съдържат никакви животински съставки, че е поставен особен акцент върху хуманното отношение към животните или че околната среда е защитена по време на производството. Има и печати, които показват справедливи условия за производителите в страните на произход.
Често срещани печати върху продукти
Логото на Aquaculture Stewardship Council (ASC) обозначава устойчиво отглежданите риба и морски дарове. Рибните стопанства, сертифицирани по ASC, трябва да докажат, че спазват устойчиви практики на култивиране и осигуряват добри и справедливи условия на труд.
Повече виж на: www.asc-aqua.org
Печатът означава Bioland означава ценни био продукти от Германия и Южен Тирол, произведени чрез прогресивно земеделие, щадящо климата и с уважение към животните и хората. Фермерите гарантират здрави почви, чисти подпочвени води и високо ниво на биоразнообразие.
Повече виж на: www.bioland.de
Сертификатът Der Blaue Engel се присъжда на продукти и услуги, които са особено щадящи към околната среда. Те отговарят на високите стандарти за здравословни и безопасни условия на труд както и на изискванията за годност за употреба.
Повече виж на: www.blauer-engel.de
Cotton made in Africa (CmiA) е международно признат стандарт за устойчив памук, произведен в Африка. Фокусът е върху опазването на околната среда и по-добрите условия на труд и живот за дребните фермери и работници в Африка.
Повече виж на: www.cottonmadeinafrica.org
Благодарение на динамичната кръгова икономика, земеделието на Demeter се счита за най-устойчивата форма на управление на земята и далеч надхвърля изискванията от регламентите на ЕС за биологично производство.
Mehr auf: www.demeter.de
Печатът на ЕС идентифицира органична храна, която е произведена и контролирана в съответствие със законодателството на ЕС за биологично земеделие. Той илюстрира екологично производство и животновъдство.
Повече виж на: www.bmel.de
Печатът се присъжда на ежедневни стоки и услуги и показва, по-малко въздействие върху околната среда от сравними продукти.
Повече виж на: www.eu-ecolabel.de
Fairtrade означава по-добри цени за семейства с малки стопанства, както и достойни условия на труд за служителите в плантациите от развиващите се страни.
Повече виж на: www.fairtrade-deutschland.de
Печат „Справедлива търговия с какао“: производителите на какао могат да продават допълнителни дялове от реколтата си при условията на справедлива търговия. Това води до подобряване условията им на живот и труд, както и до по-екологично производство.
Повече виж на: www.fairtrade-deutschland.de/siegel
Печатът на FSC® се поставя върху продукти от дървесина и хартия, които са независимо сертифицирани в съответствие със строгите насоки на Forest Stewardship Council®. По този начин се насърчава устойчивото стопанисване на горите в световен мащаб.
Повече виж на: www.fsc-deutschland.de
Храните за животни, които носят етикета на Германската асоциация за хуманно отношение към животните, идват от системи за отглеждане, чиито изисквания надхвърлят законовите изисквания за животновъдство. Етикетът се присъжда на две нива: входно ниво и премиум ниво.
Повече виж на: www.tierschutzlabel.info
Печатът GGN (GLOBALG.A.P. Number) идентифицира продукти от компании, сертифицирани съгласно международен стандарт за отговорни земеделски практики.
Повече виж на: www.ggn.org
Стандартът Global Organic Textile Standard (GOTS) гарантира устойчивото производство на текстил по цялата верига на доставки. От извличането на екологично чисти природни суровини до екологично и социално отговорното производство и прозрачното етикетиране.
Повече виж на: www.global-standard.org
Продуктите, които са сертифицирани съгласно Global Recycled Standard (GRS), съдържат рециклирани материали. Логото на GRS може да се използва, ако продуктите се състоят от поне 50% рециклиран материал.
Повече виж на: www.textileexchange.org/
Печатът Grüne Knopf обозначава социално и екологично устойчиво, произведени текстилни изделия, които се предлагат на пазара от отговорни компании.
Повече виж на: www.gruener-knopf.de
Системата за етикетиране KAT предоставя подробна информация за произхода на яйцата и така създава възможно най-голяма прозрачност.
Повече виж на: www.kat.eu
Kaufland е член на Leather Working Group (LWG) и насърчава отговорни екологични практики по цялата верига за доставки на кожа.
Повече виж на: www.leatherworkinggroup.com
Логото на Marine Stewardship Council (MSC) обозначава риба от устойчив риболов. Риболовът, сертифициран по MSC, гарантира, че рибните запаси са в добро състояние, морското местообитание е защитено и приловът е сведен до минимум.
Повече виж на: www.msc.org
Логото на NATRUE обозначава натуралната и органичната козметика. Продуктите са произведени от 100% натурални, близки или идентични на натуралните съставки.
Повече виж на: www.natrue.org
Логото на MADE IN GREEN by OEKO-TEX® обозначава проследимост на текстилните изделия и гарантира екосъобразно, безопасно и социално отговорно производство.
Повече виж на: www.madeingreen.com
Стандартът Organic Content Standard (OCS) позволява да се обобщи точния процент органични материали в даден продукт, както и неговото проследяване по цялата производствена верига. Логото посочва, че се използва органичен памук.
Повече виж на: https://textileexchange.org
Печатът Ohne GenTechnik-Siegel обозначава храни, които не съдържат генетично модифицирани съставки до определената граница от 0,1% на съставка.
Повече виж на: www.og-info.org
Печатът PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certification Schemes) означава продукти от дърво и хартия от устойчиво управлявани гори. Повече виж на: www.pefc.org.
Сертификатът Rainforest Alliance Certified се издава за какао, кафе, чай, цитрусови плодове или банани, които се отглеждат в съответствие с екологичните, социалните и икономическите изисквания на организацията.
Повече виж на: www.rainforest-alliance.org
Recycled Claim Standard blended се отнася за продукти, които съдържат минимум 5% и максимум 94% рециклиран материал.
Повече виж на: www.recycledclaim.org.
Печатът Dolphin SAFE на американския Earth Island Institute сертифицира продукти от риба тон, чиито риболов не застрашава делфините и навлизането им в рибарските мрежи.
Повече виж на: www.delphinschutz.org
Печатът за текстил SEACELL се получава от морски водорасли, напълно биоразградимо е и се произвежда по екологичен начин.
Повече виж на: www.smartfiber.de
Печатът е знак за устойчиви продукти за почистване, които отговарят на високи стандарти за екологична безопасност, минимизират отпадъците и предоставят ясна и прозрачна информация за по-устойчива употреба.
Повече виж на: www.cleanright.eu
Печатът V-Label индикира продукти, които са вегетариански или вегански. Веган продуктите не съдържат никакви животински съставки или помощни средства за обработка като месо, риба, яйца и млечни продукти.
Повече виж на: www.v-label.eu
Цветето, знак на Британското веган общество, се поставя върху продукти, които не съдържат животински съставки и следователно са подходящи за веган хранене и начин на живот.
Повече виж на: www.vegansociety.com
Печатът YKK NATULON® гарантира, че решения за затваряне на дрехи са направени от рециклиран материал.
Повече виж на: www.ykkdigitalshowroom.com/en/
Kaufland България получи наградата Superbrands за България и беше удостоена със специална грамота в категорията „Потребителски марки"“ за 2019/2020 година.
„Стара планина“ е стандарт, утвърден от Министерството на земеделието и храните, в който са описани технологични изисквания за производство на продукти от свинско, говеждо и птиче месо. Месните продукти по стандарт „Стара планина“ отговарят на високи критерии за качество, на определени изисквания за производство и опаковане и не съдържат соя и картофено нишесте. Стандарт "Стара планина" е доброволен за одобрени производители и се прилага само от тези, които искат да предложат продукти, отговарящи на високите му изисквания.
В Европейския съюз има разработена цялостна Политика на качеството – защитени наименования, която включва защитени наименования за произход, защитени географски указания, храни с традиционно специфичен характер и т. нар. незадължителни термини за качество (планински продукт и продукт на островно земеделие). Тази политика изпълнява следните цели – да изтъкне специфичните качества на определени типични продукти на пазара и да ги отличи от останалите продукти в магазините чрез означаването им със съответните утвърдени символи на ЕС. В хипермаркети Kaufland могат да бъдат открити редица продукти, обозначени с утвърдените символи за защитени наименования.
Тези ябълки са изключително сочни, ароматни, хрупкави, едри и вкусни. Несравнимият им вкус се дължи на чистия планински въздух и многото слънце на Южен Тирол (Südtirol) - Италия, в чиято емблема са се превърнали. Алпийско-средиземноморският климат прави това райско място перфектно за отглеждане на различни сортове ябълки с високо качество, което се тества и контролира постоянно - от дървото до пазарската количка.
Сертификатът UTZ се издава за различни видове кафе и чай, произведени по устойчив начин. Мисията на UTZ е да създаде свят, в който устойчивото производство е норма.
За втора поредна година Kaufland България получи международен сертификат TÜV AUSTRIA COVID Shield. Той гарантира най-високо, отлично ниво на мерките за безопасност, хигиена и превенция, които компанията прилага във всички свои хипермаркети в страната в условия на COVID-19.
След детайлен одит от TÜV AUSTRIA търговската верига отново защити сертификацията с най-високата степен на защита при изпълнението на основните групи превантивни мерки. Сред тях са поддържане на безупречна хигиена и редовна дезинфекция. Всички хипермаркети на компанията щателно се почистват и дезинфекцират. Осигурена е и постоянна вентилация със свеж въздух. На входовете за удобство на клиентите са разположени хигиенни станции за дезинфекция. На територията на обектите има също информационни табели за лична хигиена на клиентите и служителите.
Kaufland е любимата марка на българските потребители. Това показват финалните резултати в 14-ото издание на потребителска класация „Любимите марки“. За поредна година потребителите избраха Kaufland за Търговска верига №1 в България и за Любим международен работодател.
„Любимите марки“ е единствената потребителска класация у нас. В нея в директен вот в три етапа българите избират своята любима марка в различни категории. В отделните етапи на оспорваната надпревара са се включили близо 45 000 души. Kaufland България е компанията, събрала най-голям процент потребителски гласове във всички категории, в които е участвала в класацията, и затова беше обявена от организаторите за марка №1 за 2022 година.
TÜV Nord България е независим институт за сертификация и на хранителни стоки, който проверява и контролира всички доставчици на Шеф месар, и гарантира качествено производство при спазването на всички закоTÜV Nord България е независим институт за сертификация и на хранителни стоки, който проверява и контролира всички доставчици на Шеф месар, и гарантира качествено производство при спазването на всички законови норми. Знакът "Контролирано качество при производителя" гарантира контрола върху качеството, доставката и производството.
TÜV е съкращение от Technischer Überwachungsverein, което преведено от немски език означава Асоциация за технически инспекции с над 150-годишна история. Тези асоциации предоставят независима експертиза, която тества, инспектира и сертифицира технологии, продукти и системи. Високо признат в световен мащаб като търговска марка на доверие и качество, TÜV сертификатът гарантира, че даден продукт, услуга или процес са тествани за безопасност и че отговарят на изискванията на националните, регионалните и международните разпоредби в съответната категория. Той гарантира на потребителите, че продуктът е проверен за всякакви дефекти или потенциално опасни материали.
Parkside е „Направи си сам“ марка номер 1 в Европа. Отличието се дава от Euromonitor International Limited. за продажби в количество в търговията на дребно за комбинация от инструменти, електрически уреди, железария и други.
За нас от голямо значение е използването на яйца от подово отглеждани или свободни кокошки при производството на тесто и тестени продукти от нашите собствени марки. Избрани стоки като гофретите на K-Classic, например, имат на опаковката си обозначение, че са произведени от яйца на подово отглеждани кокошки. Kaufland си поставя за цел до 2025 г. да се откаже напълно от употребата на яйца от клетъчно отглеждани кокошки за продуктите от собствените си марки.
Нашето желание е да допринесем за един по-безопасен за децата свят. Затова перилни и почистващи препарати от собствените ни марки K-Classic, K-Favourites, MyProject, Newcential и Countryside съдържат горчивото вещество Bitrex®. Тази съставка е толкова горчива, че кара децата веднага да изплюят течността, вместо да я глътнат.
Научи повече за нашите сертификати и печати
Част от дейността, принципите и културата на Kaufland е и концепцията ни за устойчиво развитие. На международно ниво компанията има цялостен подход за устойчивото развитие, който се реализира под мотото "Действията носят промяната".
Повече виж на: kaufland.bg/otgovornost
За да избегнем пластмасовите отпадъци, ние следваме ясен подход: устойчивостта трябва да се осъществява цялостно. От избягването на пластмасовите отпадъци, дизайна и рециклирането на продуктите, до иновации и образование. Ние етикетираме нашите подобрени опаковки, като например слънчогледовото олио K-Classic в PET бутилка, с нашето лого „Опаковано с отговорност“, което прави мерките за намаляване на пластмасата видими при всяка покупка.
Повече виж на: kaufland.bg/opakovki
С логото „Използвай пак и пак“ целим да информираме клиентите си, че продуктът може да се използва многократно. Това важи за нехранители стоки като контейнерите за многократна употреба, термокутиите, сламките за многократна употреба, кутиите за съхранение и др.
За да може и вашето пазаруване да е съобразено с опазването на околната среда, ние ви предлагаме климатично неутрални продукти, които може да закупите в нашите хипермаркети. За тези продукти ние компенсираме неизбежните емисии на CO2, като подкрепяме сертифицирани проекти за опазване на околната среда и климата.
Повече виж на: kaufland.bg/klimatichno-neutralno
Това лого обозначава артикулите на нашите собствени марки, при които съдържащите се яйца са произведени без убиване на еднодневни мъжки пилета.
Ние вече се справяме без микропластмаси и други небиоразградими, изцяло синтетични полимери във формулите на козметичните продукти, перилни и почистващите препарати и миещите средства в нашите собствени марки, където това е технологично възможно и не води до значителни ограничения.
Повече виж на: kaufland.bg/mikroplastmasa
Разделното събиране на опаковки е половината от битката за намаляване на отпадъците. Ето защо, на избрани собствени продукти с многокомпонентни опаковки има информация и насоки за правилното им рециклиране. Това е важна стъпка в посока превенция натрупването на пластмасови отпадъци. Защото само чрез правилно изхвърляне опаковките могат да се преработят и да се използват за повторно производство.
Повече виж на: zanas.kaufland.bg/otgovornost/deistviyata-nosyat-promyanata/plastmasa/kaufland-bitka-plastmasata.html#retsiklirane
Използваме логото "Без опаковка", за да обозначим всички плодове и зеленчуци, които предлагаме в насипна форма и без опаковка. С този етикет ние не само привличаме вниманието към големия избор от насипни плодове и зеленчуци, но и предоставяме информация за нашите мерки за намаляване на пластмасата, които правят пазаруването в хипермаркетите ни още по-устойчиво.
Нашите продукти, при които сме намалили консумацията на вода чрез нови технологии, носят логото „Спестена вода“. Така заедно можем да намалим потреблението на вода по устойчив начин.
Това лого идентифицира регионални български продукти, включени в асортимента. То е допълнение на дългогодишната ни практика да обозначаваме всеки артикул с роден произход и със сърце в цветовете на трибагреника.
Повече на kaufland.bg/regionalni-produkti