Дарителство
Дарителството е част от цялостната политика за устойчиво развитие, която Kaufland България разгръща под слогана "Действията носят промяната". Компанията работи последователно по проекти и инициативи с конкретен принос в полза на хората и природата. За своята дългосрочна политика за корпоративна социална отговорност Kaufland България е отличена с множество награди. Сред тях е и призът "Най-голям корпоративен дарител" на Българския дарителски форум.
Топъл обяд
Kaufland България e традиционен партньор на благотворителната кампания "Топъл обяд", организирана от Български Червен кръст (БЧК). По време на кампанията във всички хипермаркети на веригата се поставят кутии, в които клиентите могат да дарят средства за безплатен обяд на деца в неравностойно положение – сираци, полусираци, от многодетни семейства, с трайно безработни родители.
По информация на БЧК, липсата на топъл обяд често се оказва причината част от децата да не посещават учебни занятия. От началото
на сътрудничеството с БЧК дарените средства от клиенти на Kaufland България надхвърлят половин милион лева. През 2024 г., благодарение на тази помощ, бяха подкрепени близо 2 000 деца, включително чрез отчисления от продажбата на играчки.
ДАРИ – малкото за теб е безценно за други
Стартира великденското издание на съвместната инициатива на Kaufland и дарителската платформа DMS – „ДАРИ – малкото за теб е безценно за други“. До 19 май всеки клиент на веригата, който желае да дари средства за лечение на нуждаещи се, може да го направи в кутии, които са поставени на ключови места във всички 65 хипермаркета на ритейлъра в страната. Събраната сума ще бъде разпределена между всички кампании за лечение, които са активни в платформата DMS.
Инициативата с дарителски кутии в обектите на Kaufland се провежда за седми път и се радва на огромен интерес от клиентите на веригата. От 2021 год. досега са събрани над 180 хил. лв., като кампанията се провежда традиционно два пъти в годината – преди Великден и Коледа. До момента са подкрепени общо 150 кампании за лечение
Партньор в организирането на кампанията е утвърдената дарителска платформа DMS, която гарантира прозрачен процес на разпределяне на дарените средства. Нейното управление се осъществява от Български дарителски форум и фондация „BCause – в помощ на благотворителността“.
Пътят на дарението
Кутиите ще бъдат разполагани преди Великден и Коледа и събраните в тях средства ще бъдат разпределяни между всички активни кампании за лечение в DMS. След приключване на всяко от двете издания на кампанията, сумите, набрани чрез дарителските кутии, ще бъдат събрани и обработени от инкасо компания. Впоследствие средствата ще бъдат предоставени на БДФ и от там разпределени към всички активни кампании за лечение, регистрирани в дарителската платформа DMS.
Даряваме 30 ст. от всяка продадена до Коледа играчка Kidland®
И тази година, през декември, Kaufland България приветства всички желаещи да извършат добро дело, като отделя средства от продажбата на детски играчки от собствената си марка Kidland®. За всяка продадена играчка компанията ще дари 30 стотинки на програмата „Топъл обяд“ на Българския Червен кръст (БЧК). Чрез нея са осигурява топъл обяд за ученици в неравностойно положение.
Играчките Kidland® са част от специална брошура с триседмична валидност до 24.12., представяща над 200 идеи за подаръци за деца. В брошурата клиентите на ритейлъра ще открият предложения за момичетата и момчета, включително коледни украси, светлини и стилни брандирани дрехи. Сред топ предложенията са детската кухня и мини магазин Kaufland от серията Kidland®, които са с до 40% намаление. Освен тях, клиентите на веригата могат да намерят още много изгодни предложения с марката Kidland® в категории дървени, музикални и плюшени играчки, дървени пъзели, както и бебешки играчки.
Всички средства от продажбата на играчки от асортимента на Kidland® ще бъдат дарени за „Топъл обяд“ – програмата, чрез която БЧК осигурява безплатна топла храна за деца в неравностойно положение – сираци, полусираци, от многодетни семейства или с трайно безработни родители. За голям брой деца осигуреният топъл обяд е значима мярка срещу отпадането от училище, а Kaufland е традиционен партньор на инициативата вече 14 години, а за втора година се провежда кампанията със собствената марка. Дарените средства от продажбите на Kidland® през декември 2022 г., е на стойност 20 000 лв.
#ЩедриятВторник
В продължение на цялостната си политика по даряване и насърчаване на дарителството сред своите клиенти, от 2023 г. Kaufland България става партньор на Фондация Bcause в популяризиране на глобалната инициатива „Щедрият вторник“. Тя цели да повиши интереса към дарителството, като дава възможност на бизнеса, благотворителните организации и местните общности да се обединят в подкрепа на важни за обществото благотворителни каузи.
За осъществяване на целите, през 2023 г. кампанията се реализира на 3 локации в столични хипермаркети на веригата. На 28 ноември клиентите на магазините в кварталите „Младост 3“, „Крива река“ и „Витоша“ имат възможност да разберат повече за глобалната инициатива, както и сами да се превърнат в добрия пример за своите приятели в социалните медии – снимайки се с ключовата визия на кампанията с #ЩедриятВторник.