Дарителство
Дарителството е част от цялостната политика за устойчиво развитие, която Kaufland България разгръща под слогана "Действията носят промяната". Компанията работи последователно по проекти и инициативи с конкретен принос в полза на хората и природата. За своята дългосрочна политика за корпоративна социална отговорност Kaufland България е отличена с множество награди. Сред тях е и призът "Най-голям корпоративен дарител" на Българския дарителски форум.
Топъл обяд
Kaufland България e традиционен партньор на благотворителната кампания "Топъл обяд", организирана от Български Червен кръст (БЧК). По време на кампанията във всички хипермаркети на веригата се поставят кутии, в които клиентите могат да дарят средства за безплатен обяд на деца в неравностойно положение – сираци, полусираци, от многодетни семейства, с трайно безработни родители.
По информация на БЧК, липсата на топъл обяд често се оказва причината част от децата да не посещават учебни занятия. От началото
на сътрудничеството с БЧК дарените средства от клиенти на Kaufland България надхвърлят половин милион лева. През 2024 г., благодарение на тази помощ, бяха подкрепени близо 2 000 деца, включително чрез отчисления от продажбата на играчки.
ДАРИ – малкото за теб е безценно за други
Стартира великденското издание на съвместната инициатива на Kaufland и дарителската платформа DMS – „ДАРИ – малкото за теб е безценно за други“. До 19 май всеки клиент на веригата, който желае да дари средства за лечение на нуждаещи се, може да го направи в кутии, които са поставени на ключови места във всички 65 хипермаркета на ритейлъра в страната. Събраната сума ще бъде разпределена между всички кампании за лечение, които са активни в платформата DMS.
Инициативата с дарителски кутии в обектите на Kaufland се провежда за седми път и се радва на огромен интерес от клиентите на веригата. От 2021 год. досега са събрани над 180 хил. лв., като кампанията се провежда традиционно два пъти в годината – преди Великден и Коледа. До момента са подкрепени общо 150 кампании за лечение
Партньор в организирането на кампанията е утвърдената дарителска платформа DMS, която гарантира прозрачен процес на разпределяне на дарените средства. Нейното управление се осъществява от Български дарителски форум и фондация „BCause – в помощ на благотворителността“.
Пътят на дарението
Кутиите ще бъдат разполагани преди Великден и Коледа и събраните в тях средства ще бъдат разпределяни между всички активни кампании за лечение в DMS. След приключване на всяко от двете издания на кампанията, сумите, набрани чрез дарителските кутии, ще бъдат събрани и обработени от инкасо компания. Впоследствие средствата ще бъдат предоставени на БДФ и от там разпределени към всички активни кампании за лечение, регистрирани в дарителската платформа DMS.
Даряваме 30 ст. от всяка продадена до Коледа играчка Kidland®
За трета поредна година подкрепяме програмата „Топъл обяд“ с играчките си Kidland®. Клиентите могат да се включат отново в каузата за подпомагане на ученици в неравностойно положение от 24 ноември до 23 декември 2025 г. За този период даряваме 30 ст. на програмата за всяка продадена играчка от собствената ни марка.
Така продължаваме да допринасяме за програмата на Българския Червен кръст, чрез която се осигурява безплатна топла храна за деца в неравностойно положение – сираци, полусираци, от многодетни семейства или с трайно безработни родители. Програмата е сред най-значимите социални инициативи в страната. Тя осигурява безплатна и питателна храна на ученици, които живеят в трудни социални условия, като допринася за задържането им в училище и подобряване на тяхната мотивация и благосъстояние.
От 16 години ние от Kaufland България подкрепяме програмата „Топъл обяд“ с поставяне на дарителски кутии в нашите хипермаркети. Благодарение на нашите клиенти, през всички години сме дарили близо 550 000 лв. за топъл училищен обяд на деца в неравностойно положение. През изминалата учебна година чрез кампанията и събраните средства са подкрепени близо две хиляди деца в неравностойно положение. От началото на инициативата „Топъл обяд“ до момента са предоставени над 2 млн. безплатни топли обяда на ученици в нужда. Подпомогнатите деца за целия период на програмата са близо 24 000.
#ЩедриятВторник
В продължение на цялостната си политика по даряване и насърчаване на дарителството сред своите клиенти, от 2023 г. Kaufland България става партньор на Фондация Bcause в популяризиране на глобалната инициатива „Щедрият вторник“. Тя цели да повиши интереса към дарителството, като дава възможност на бизнеса, благотворителните организации и местните общности да се обединят в подкрепа на важни за обществото благотворителни каузи.
За осъществяване на целите, през 2023 г. кампанията се реализира на 3 локации в столични хипермаркети на веригата. На 28 ноември клиентите на магазините в кварталите „Младост 3“, „Крива река“ и „Витоша“ имат възможност да разберат повече за глобалната инициатива, както и сами да се превърнат в добрия пример за своите приятели в социалните медии – снимайки се с ключовата визия на кампанията с #ЩедриятВторник.