Дарителство

Дарителството е част от цялостната политика за устойчиво развитие, която Kaufland България разгръща под слогана "Действията носят промяната". Компанията работи последователно по проекти и инициативи с конкретен принос в полза на хората и природата. За своята дългосрочна политика за корпоративна социална отговорност Kaufland България е отличена с множество награди. Сред тях е и призът "Най-голям корпоративен дарител" на Българския дарителски форум.

Даряваме 30 ст. от всяка продадена до Коледа играчка Kidland®

Изображение на малко момче, което играе с дървено влакче Kidland®

И тази година, през декември, Kaufland България приветства всички желаещи да извършат добро дело, като отделя средства от продажбата на детски играчки от собствената си марка Kidland®. За всяка продадена играчка компанията ще дари 30 стотинки на програмата „Топъл обяд“ на Българския Червен кръст (БЧК). Чрез нея са осигурява топъл обяд за ученици в неравностойно положение.

Играчките Kidland® са част от специална брошура с триседмична валидност до 24.12., представяща над 200 идеи за подаръци за деца. В брошурата клиентите на ритейлъра ще открият предложения за момичетата и момчета, включително коледни украси, светлини и стилни брандирани дрехи. Сред топ предложенията са детската кухня и мини магазин Kaufland от серията Kidland®, които са с до 40% намаление. Освен тях, клиентите на веригата могат да намерят още много изгодни предложения с марката Kidland® в категории дървени, музикални и плюшени играчки, дървени пъзели, както и бебешки играчки.

Всички средства от продажбата на играчки от асортимента на Kidland® ще бъдат дарени за „Топъл обяд“ – програмата, чрез която БЧК осигурява безплатна топла храна за деца в неравностойно положение – сираци, полусираци, от многодетни семейства или с трайно безработни родители. За голям брой деца осигуреният топъл обяд е значима мярка срещу отпадането от училище, а Kaufland е традиционен партньор на инициативата вече 14 години, а за втора година се провежда кампанията със собствената марка. Дарените средства от продажбите на Kidland® през декември 2022 г., е на стойност 20 000 лв.


Kaufland и Фондация Bcause

#ЩедриятВторник

Лого на на глобалната инициатива „Щедрият вторник“

В продължение на цялостната си политика по даряване и насърчаване на дарителството сред своите клиенти, от 2023 г. Kaufland България става партньор на Фондация Bcause в популяризиране на глобалната инициатива „Щедрият вторник“. Тя цели да повиши интереса към дарителството, като дава възможност на бизнеса, благотворителните организации и местните общности да се обединят в подкрепа на важни за обществото благотворителни каузи.

За осъществяване на целите, през 2023 г. кампанията се реализира на 3 локации в столични хипермаркети на веригата. На 28 ноември клиентите на магазините в кварталите „Младост 3“, „Крива река“ и „Витоша“ имат възможност да разберат повече за глобалната инициатива, както и сами да се превърнат в добрия пример за своите приятели в социалните медии – снимайки се с ключовата визия на кампанията с #ЩедриятВторник.


Kaufland и DMS

ДАРИ – малкото за теб е безценно за други

Лого на кампанията "ДАРИ – малкото за теб е безценно за други"

През април 2021 г. Kaufland България и дарителската платформа DMS започнаха съвместна дарителска инициатива "ДАРИ – малкото за теб е безценно за други". В нейното първо издание, в периода 7 април - 9 май 2021 г. бяха събрани близо 27 000 лева. Даренията бяха направени от клиенти на компанията, които можеха да даряват в дарителски кутии във всички 60 хипермаркета на Kaufland в цялата страна. Сумата беше предоставена на DMS, за да бъдат разпределени събраните средства в помощ на хора с нужда от лечение, регистрирани в дарителската платформа.  Най-много средства бяха събрани в хипермаркетите на Kaufland в Разград, столичния комплекс "Люлин", Кърджали, пловдивския район "Тракия" и Монтана. Второто издание на кампанията предстои за Коледа.

DMS се администрира и управлява от Български дарителски форум и фондация "BCause – в помощ на благотворителността". Тя започва работа още през 2007 г. като единен дарителски номер за набиране на средства със SMS-u. Днес в DMS може да се дарява и онлайн, а Kaufland разшири възможностите за дарение на място в своите обекти.

Пътят на дарението

Кутиите ще бъдат разполагани преди Великден и Коледа и събраните в тях средства ще бъдат разпределяни между всички активни кампании за лечение в DMS. След приключване на всяко от двете издания на кампанията, сумите, набрани чрез дарителските кутии, ще бъдат събрани и обработени от инкасо компания. Впоследствие средствата ще бъдат предоставени на БДФ и от там разпределени към всички активни кампании за лечение, регистрирани в дарителската платформа DMS.  


Kaufland и БЧК

Топъл обяд

Визия на благотворителната коледна кампания "Топъл обяд", организирана от Български Червен кръст

Вече 12 години Kaufland България подкрепя благотворителната коледна кампания "Топъл обяд", организирана от Български Червен кръст (БЧК). По време на кампанията във всички хипермаркети на веригата се поставят дарителски кутии, в които клиентите могат да дарят средства за безплатен обяд на деца в неравностойно положение – сираци, полусираци, от многодетни семейства, с трайно безработни родители. Дарение от 2 лв. осигурява обяд на едно дете. По информация на БЧК, топлият обяд често се оказва причината част от децата да не посещават учебни занятия. В рамките на дългогодишното партньорство клиентите на Kaufland са подпомогнали инициативата "Топъл обяд" със сумата от 425 544 лева.