Kaufland България и Главна дирекция „Национална полиция“ заедно срещу телефонните измами

Изображение на Златка Падинкова, Емил Пармаков и Денислав Донков

Kaufland България e партньор на Главна дирекция „Национална полиция“ в кампания срещу телефонните измами.

На близо 3,5 млн. лв. възлиза сумата от причинените материални щети върху жертви на телефонни измами от началото на 2023 г. до септември 2024 г. Това стана ясно от данни, изнесени по време на съвместна пресконференция на Главна дирекция „Национална полиция“, МВР и Kaufland България на тема „Заедно срещу телефонните измами“. Според статистиката на полицията, през последните 9 месеца броят на тези престъпления е нараснал двойно, като до септември 2024 г. са регистрирани 217 измами, при 108 за същия период на предходната година.

“За деветте месеца на 2024 г. измамливите позвънявания само към абонатите на един от телекомите са близо 100 000. Най-много опити са регистрирани към столицата, както и областите Варна и Бургас. Най-често жертви на телефонните измамници са възрастни хора над 70-75 години, като по редица причини по-уязвими са жените. 359 телефонни измами са предотвратени само в рамките на деветте месеца на тази година от полицейски служители, въпреки това все още много хора стават жертва на това престъпление.”

Изображение на Инспектор Златка Падинкова, началник на сектор "Измами" при Главна дирекция „Национална полиция“ (ГДНП) към МВР.
Инспектор Златка Падинкова, началник на сектор "Измами" при Главна дирекция „Национална полиция“ (ГДНП) към МВР.
Не давай пари по телефона!
Обади се на телефон 112!

Искат ли ти пари по телефона, това е телефонна измама!

За да повишим осведомеността на клиентите си, ние от Kaufland България стартираме целева информационна кампания за превенция на телефонните измами във всички свои хипермаркети и в собствените си рекламни и информационни канали. Като част от кампанията, на територията на магазините ще звучи и радио спот.

„Кампанията засяга много сериозен и обществено значим проблем, а ние в Kaufland осъзнаваме ангажимента си да бъдем контактна точка на потенциални целеви групи. Надяваме се, чрез общата ни информационна кампания да допринесем за намаляване на броя на жертвите на телефонни измами в България", каза Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и корпоративна социална отговорност“ в Kaufland България.

Изображение на Златка Падинкова, Емил Пармаков и Денислав Донков
Изображение на Златка Падинкова, Емил Пармаков и Денислав Донков

Следете информационните ни канали

От ГДНП уточниха, че обикновено телефонните измамници се представят за полицаи, лекари, прокурори, роднини, дори за служители на дружества за комунални услуги, разказват достоверна история, след което търсят спешно пари. Специалистите предупредиха, че нито една институция не иска парични средства, за да си свърши работата. Ако все пак човек стане жертва на телефонна измама, незабавно да сигнализира в полицията и да се свърже със своите близки.

За повече информация може да следите дигиталните канали на Kaufland България, както и mvr.bg/gdnp.


Действията носят промяната

Разгледай и други теми, свързани с устойчивите ни политики

 

Околна
среда
Изображение на корони на зелени широколистни дървета на фона на синьо небе

Усилията ни са насочени към ефективно използване на наличните природни ресурси и модерни технологии, към спазване на екологичните стандарти и рециклиране.

Пласт-
маса
Изображение на смачкана пластмасова бутилка на плажа

В рамките на политиката си за корпоративна социална отговорност ние прилагаме обстойна 360-градусова стратегия за драстичното ограничение на пластмасата.

Верига на
доставки
Изображение на жена, която бере кафе

Ние се ангажираме с лоялни бизнес практики, прозрачност, добри условия на труд и живот, съблюдаване на човешките права и екосъобразно поведение.