Устойчиво формиране на асортимента

Illustration: Zwei Männer ziehen einen Wagen mit Kaufland-Produkten

Важна част от корпоративната ни политика е поемането на отговорност към околната среда – нещо, което на фона на изменението на климата, недостиг на природни ресурси и загуба на биологично разнообразие, е по-важно от всякога.

Като компания ние обръщаме особено внимание на устойчивото формиране на асортимента ни. Затова държим на условията на производство, начин на отглеждане на животните, както и на опазване на естествената обитаема среда на рибите. Научете повече за продуктите ни, които допринасят за опазването на хората, животните и околната среда.

Човек и природа

Био, Fairtrade и още

Илюстрация на земеделец, който кара трактор

Човекът и околната среда са от голямо значение за нас. Ето защо ние предлагаме все по-богат избор от екологично чисти продукти, произведени съгласно правилата на справедливата търговия (Fairtrade). Органичното и регионално земеделие също са много важни за нас. Как допринасяме за по-добра защита на околната среда и климата, както и за по-справедлива търговия, прочетете тук.

Текстил с GOTS сертификат

Много облекла  и текстилни изделия за дома от нашата собствена марка имат високо съдържание на органичен памук и носят логото на GOTS (Global Organic Textile Standard, в превод на български – глобален органичен текстилен стандарт). Наличието на това лого гарантира екологично и социално отговорно производство на текстил.
Глобалният органичен текстилен стандарт включва световно признати директиви, които гарантират устойчиво производство на текстил – от добива на биологично произведени естествени суровини, през екологично и социално отговорно производство, до прозрачното обозначаване.

В следващия видеоклип ще разберете как функционира GOTS:

Към youtube.com

Допълнителна информация можете да откриете на страницата на Международната работна група Глобален органичен текстилен стандарт:

Към www.global-standard.org/en

Биопродукти

Продукти на собствената марка на Kaufland K-Bio

Ние предлагаме много органични продукти във всички продуктови категории - от плодове и зеленчуци, през млечни продукти, напитки, кафе и чай до консерви и дълбокозамразени храни. Много от тези продукти са от собствената марка на Kaufland K-Bio.

Eвропейското лого за биоземеделие върху опаковката показва, че продуктите са произведени съгласно строгите правила и наредби на ЕС под постоянен контрол от независими, оторизирани от държавата институции.

Kaufland притежава сертификат DE-ÖKO-006

Програма Fairtrade Cocoa

Шоколади и шоколадови продукти

При нас ще откриете шоколадови продукти от марките K-Classic и K-Bio, които носят логото на програмата Fairtrade Cocoa. Това означава, че те са произведени с какао от справедлива търговия (Fairtrade)   

За по-добър живот и условия на труд    

Програмата Fairtrade Cocoa дава възможност на земеделците да продават по-голяма част от своята реколта при условия на справедлива търговия. С покупката на продукт, носещ това лого, Вие допринасяте за подобряване на условията на живот и условията на труд на малките производители.  

Научете повече по темата на интернет страницата на Fairtrade.

Харта за устойчиво почистване

Перилни и почистващи препарати

Перилните и почистващи препарати от собствената ни марка K-Classic носят логото "Sustainable Cleaning", което обозначава общоевропейската инициатива, наречена Харта за устойчиво почистване. Това нарежда Kaufland сред компаниите, поели ангажимент за по-сигурно и щадящо околната среда производство на перилни и почистващи препарати.

Изделия от хартия и дърво от устойчиво стопанисвани гори

Моливи от собствената марка на Kaufland K-Classic

В асортимента ни ще откриете огромен избор от продукти K-Classic с логото FSC® - сертифициарни спрямо строгите изисквания на Forest Stewardship Councils®, сред които салфетки, тоалетна хартия и носни кърпички, както и въглища за скара. При покупката на продукти, сертифицирани от FSC®, Вие изисквате устойчиво стопанисване на горите по целия свят.    

За да бъдат спестени природни ресурси, суровините за производството на картонени кутии за напитки и други опаковки на марката K-Classic, произхождат от устойчиво стопанисвани гори и носят FSC® лого.

Научете повече за Forest Stewardship Councils®  на тяхната страница.

Качествени продукти от България

Илюстрация на жена с табела, на която пише Качество от България

Нашият асортимент включва широка гама родни продукти. При нас ще откриете не само български плодове и зеленчуци, но и млечни продукти, колбаси, сладкиши, минерална вода, вино и бира.

Палмово масло

Различни чипсове с марката K-Classic

В много хранителни стоки и продукти от първа необходимост като маргарин, шоколад, готови ястия и свещи се използва палмово масло. Произходът му е главно от Малайзия и Индонезия, където, според доклади на екологични организации, биват унищожавани дъждовни гори, за сметка на нови насаждения с маслена палма.  

Изсичането на дъждовните гори има както регионални, така и глобални последици върху хората и околната среда. Темата е важна за нас и затова активно допринасяме чрез различни мерки за по-съзнателно използване на палмово масло и по-отговорно отглеждане на маслени палми.

Фокус върху собствените марки на Kaufland

Акцент на дейността си поставяме върху собствените марки. За тези продукти сме в постоянен контакт с нашите доставчици. Така имаме възможност, чрез корекции в рецептурите, да намалим, а когато е възможно, изцяло да избегнем употребата на палмово масло и да използваме други растителни мазнини, като слънчогледово олио, например.

UTZ сертифицирано какао

Шоколадови продукти с марката K-Classic

Ние подкрепяме програмата на UTZ. Шоколадовите продукти с марката K-Classic, сертифицирани по UTZ, допринасят за щадящо околната среда добиване на какао, както и за подобряване на икономическите и социални условия в страните производители.     

Така можем да сме сигурни, че какаото, необходимо за производството на нашите UTZ-шоколадови продукти, гарантирано произлиза от сертифицирани производители. Чрез насърчаване на програмата, производителите и марки като K-Classic допринасят за устойчивото култивиране на какао.       

Насърчаване на устойчивото култивиране на какао

Мисията на UTZ е да се създаде свят, в който устойчивото производство да е основно за добиването на тази суровина. За да се случи това е необходимо, от една страна, да се обучават и консултират производителите на какао, а от друга, страните вносителки да увеличат търсенето на сертифицирани шоколадови изделия.

С покупката на продукт сертифициран по UTZ, Вие подкрепяте устойчивото култивиране на какао, а заедно с индустрията и търговията допринасяте за отговорно производство на суровини.

Научете повече по темата на https://utz.org.

Вегетариански и веган продукти

Вегетариански и веган продукти

При нас ще откриете постоянно нарастващо разнообразие от вегетариански и веган продукти.  


Хуманно отношение

Грижим се за животните

Изображение на усмихнат мъж, който гали прасетата в свинеферма

Защитата на животните е важна тема в наши дни. Ето защо искаме да подобрим отношението към отглежданите във ферми животни, като по този начин се гарантира и по-отговорно производство на продукти от животински произход. Искаме да се спре с жестоките условия на отглеждане, да се подобрят стандартите за хуманно отношение, както и да се разшири асортиментът от продукти на свободно отглеждани животни.

Яйца от алтернативни форми на отглеждане на кокошките

Продукти от собствената марка на Kaufland K-Classic

За нас от голямо значение е използването на яйца от подово отглеждани или свободни кокошки при производството на тесто и тестени продукти от нашите собствени марки. Избрани стоки като гофретите на K-Classic, например, имат на опаковката си обозначение, че са произведени от яйца на подово отглеждани кокошки.    

Във всички страни, в които оперира, Kaufland си поставя за цел до 2025 г. да се откаже от яйцата от клетъчно отглеждани кокошки и от употребата им за продуктите от собствените марки на компанията.

Търговия без ценни кожи

Лого на инициативата Търговия без ценни кожи

Kaufland участва в програмата "Fur Free Retailer" (Търговия без ценни кожи). В тази връзка асортиментът ни не включва продукти, изработени от естествена кожа с косъм. Такива продукти са, например различни текстилни изделия и аксесоари, както и някои играчки за домашни животни. Представител на програмата "Fur Free Retailer" в Германия е фондация VIER PFOTEN (Четири лапи), която се ангажира с хуманното отношение към животните.

Научете повече по темата на www.furfreeretailer.com
 


Защита на моретата

Нашият принос за повече морски обитатели

Изображение на рибарска лодка в спокойни води

Замърсяване и неконтролиран риболов застрашават Световния океан. За да се запази морската среда и да бъдат осигурени рибни запаси за бъдещите поколения, ние заставаме зад идеята за по-чисти морета и риболов щадящ околната среда и аквакултурите. В допълнение, ние избираме продуктите от нашия асортимент разумно, насърчаваме строгите изисквания за сертифициране и обръщаме особено внимание на информацията и прозрачността.

Риба със сертификат MSC за устойчиво рибовъдство

Рибни продукти и консерви

Целите на Marine Stewardship Council (MSC) са ясно дефинирани: устойчив, проследим риболов в целия свят, който гарантира запазването на рибните запаси за настоящите и бъдещите поколения. През последните 20 години над 370 риболовни организации са променили своите практики, за да бъдат те възможно най-устойчиви. Синият печат на MSC гарантира, че рибните продукти за резултат от устойчив риболов. Въпреки това има още много работа по темата: само около 15% от улова, отчитан в световен мащаб, в момента идва от сертифициран, устойчив риболов.

Научете повече по темата на сайта на MSC.

Oтказ от използването на микропластмаса

Рибен пасаж

Като част от нашата отговорност към опазването на околната среда, през 2013 година бе взето решение да не се използва микропластмаса във всички козметични продукти, грижа за тялото, както и перилни и почистващи препарати от нашите собствени марки.  Научи повече по темата тук