Проектът „Централни хали“ с две отличия от 10-тото издание на b2b Media Awards

гр. София, 19 юли 2024 г.
Проектът „Централни хали“ с две отличия от 10-тото издание на b2b Media Awards

Kaufland България получи отличие и в категория ESG за „Станциите за рециклиране:“

Най-мащабният проект на Kaufland България – възстановяването на оригиналния вид и функции на сградата-паметник на културата – Централни хали, получи 2 златни отличия в 10-тото юбилейно издание на бизнес наградите b2b Media Awards. Компанията взе призът и в категория „ESG проект“ за инициативата си за разполагане на машини за събиране на опаковки от PET бутилки и кенове в част от магазините си.

Изцяло реновираните от Kaufland Централни хали, които отвориха врати през май месец тази година, бяха отличени с първо място в категорията „Бизнес проект на годината“. Усилията на компанията да съхрани за следващите поколения духа на емблематичната сграда като културно, социално и търговско средище бяха възнаградени от журито със злато и в категорията „Инвеститор с визия“. Сутеренът на емблематичната сграда, в който са социализирани археологически останки от Улпия сердика (част от крепостната стена и една градска терма), се поддържа като сцена за култура, изкуство и образование с ежемесечен културен календар (sofia-hali.bg)   

„ESG проект“ е третата категория, в която Kaufland получи първото място в b2b Media Awards. Компанията взе приза за стартирането на първата в страната пилотна система за обратно събиране на опаковки от PET бутилки и кенове. През 2023 г. Kaufland откри 5 автомата за обратно приемане на опаковки от пластмасови PET бутилки и алуминиеви кенове в обектите си в трите най-големи града в България. Събраните бутилки и алуминиеви кенове регулярно се предават за последващо рециклиране, а полученият от пластмасата и алуминий материал се използва за производството на нови изделия от български производители. 

Комуникационната платформа „Действията носят промяна“, която обединява всички активности за устойчиво развитие на Kaufland България, беше отличена с трета награда в категорията „Зелена инициатива“. Сред най-отличителните кампании под шапката на платформата е дългосрочната подкрепата за Българския антарктически институт в търсенето на устойчиви решения в борбата срещу климатичните промени.  

За Kaufland България
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители. През 2024 г. компанията разполага с 66 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София