Над 4000 ученици обхвана кампания на Kaufland за намаляване на хранителните отпадъци

гр. София, 28 юни 2024 г.
Над 4000 ученици обхвана кампания на Kaufland за намаляване на хранителните отпадъци

Инициативата „Мястото на храната не е на боклука“  е насочена към ученици от 1-7 клас и се осъществява съвместно с платформата Foodobox

 

Над 4000 ученици обхвана кампанията на Kaufland България и Foodobox срещу разхищението на храна през учебната 2023/24. Инициативата „Мястото на храната не е на боклука“ се реализира под формата на интерактивни образователни лекции и е предназначена за ученици между 1 и 7 клас. Целта ѝ е да повиши информираността по проблема с хранителните отпадъци в световен мащаб и да покаже на учениците максимално ефективни начини за съхранение и приготвяне на храната и цялостно отношение към нея.

Първото издание на кампанията се проведе фокусирано в столични училища съвместно с платформата за „спасяване на непродадена храна“ Foodobox. Стартът беше даден с лекция пред ученици от всички 3-ти класове на столичното 40-то СУ „Луи Пастьор“, като продължи в серия от лекции в училищата и предизвика огромен интерес и активност сред децата.

„Кампанията в училищата е една от множеството стъпки, които Kaufland предприема срещу разхищението на храна. Смятаме, че разговорите с най-малките са от съществена роля за изграждане на екологосъобразни хранителни навици. Планираме разрастване на кампанията и в други градове през следващата учебна година. Усилията в посока намаляване на разхищението на храна дават своя резултат, като заедно с нашите клиенти, само през 2023 г. сме спестили 11 млн. кг храна в магазините ни чрез разнообразни механизми и модерни системи. Сред най-новите ни инициативи са и дарения за хранителни банки и последващо оползотворяване", каза Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и социална отговорност“ в Kaufland България.

''Мисията на платформата Foodobox е да намалим разхищението на храни и напитки с наближаващ срок на годност. Потребителите ни имат достъп до предложенията на над 500 заведения, които ежедневно предлагат непродадените си храни в края на деня с поне 40% намаление. За малко над 2 години сме спасили над 50 тона храна от изхвърляне. Повишаването на осъзнатостта у най-младите относно този глобален проблем е ключово за разрешаването му, именно затова образователната инициатива е сред водещите ни приоритети'', сподели Джейн Димитрова, съосновател на платформата.

Образователните дейности по програмата включват още и полезни рецепти, които учениците биха могли да си приготвят през различните сезони, така че продуктите да не се изхвърлят. Сред примерите са домашен чипс, направен с обелки от картофи или ябълка, както и презрели банани, подходящи за бананово смути. Сред останалите съвети са по-стриктна проверка на състоянието на храната и наличните продукти в хладилника, правилно съхраняване и най-вече отговорно пазаруване и с изготвяне на списък.

За Kaufland България
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители. През 2024 г. компанията разполага с 66 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места, като приносът й към икономиката е 1.63 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София