Завърши новият випуск на „Пчеларския университет“, подкрепен от Kaufland България

гр. София, 21 май 2024 г.
Завърши новият випуск на „Пчеларския университет“, подкрепен от Kaufland България

„Зеленият ритейлър“ е съмишленик на проекта от старта му през 2022 г.

Завърши новият випуск на „Пчеларски университет“, подкрепен от Kaufland България. „Зеленият ритейлър“ е съмишленик на проекта от старта му през 2022 г. в контекста на дългогодишната си стратегия за опазване на световното биоразнообразие и опазването на пчелите в страната. Връчването на дипломите беше част от програмата на еднодневния фестивал „Денят на пчелите“, организиран от „Истински мед“. Фестивалът се състоя на 18 май (събота) по случай Международния ден на пчелите и има за цел да създаде по-голяма информираност за ползите от пчелите и значението на тяхното опазване.

Тазгодишното издание на „Пчеларски университет“ включи три курса на обучение  - от изцяло онлайн курс до лекции в реално време и практически обучения от професионални пчелари на терен. В основния курс „Професия пчелар“ участват 46 курсисти, като благодарение на партньорите в програмата, 10 от тях спечелиха стипендии и се включиха напълно безплатно в усвояването на занаята. „Пчеларски университет“ цели да вдъхнови ново поколение модерни пчелари. Kaufland България е съмишленик на каузата за популяризиране на пчеларството у нас, защото тя дава възможност за конкретен принос за опазване на биоразнообразието и по-специално на пчелите у нас.

Веригата има ангажимент за редуциране и избягване на пестициди при отглеждането на цветя и растения и работи рамо до рамо със своите доставчици да използват предимно биологични препарати и да спазват и прилагат Етичен кодекс за бизнес партньори по веригата за доставки на Kaufland. Ангажиментите на компанията са обобщени и публикувани в „Доклад за прозрачност Цветя&Растения“ и „Доклад за прозрачност Плодове & Зеленчуци“. Kaufland България целенасочено включва в своя асортимент семена и растения, благоприятни за пчелите. 

 

Международният ден на пчелата се отбелязва от 2018 г. по инициатива на Словенската асоциация на пчеларите и е одобрен от ООН в края на 2017 година. Той цели да информира обществеността за значението на пчелите и пчелните продукти, както и по въпросите, свързани със защитата на застрашените от изчезване пчели.

За Kaufland България
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители. През 2024 г. компанията разполага с 65 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София