Витрините на Kaufland получиха сертификат за качество TÜV AUSTRIA

София, 11.07.2024

Kaufland България е първият ритейлър в света, който получи сертификати за качество от TÜV AUSTRIA за свежите си витрини с обслужване. Официалното връчване на отличието протече в рамките на публичната дискусия „Нека поговорим за качеството на храната“, която компанията провежда за втора поредна година.

Витрините на Kaufland получиха сертификат за качество TÜV AUSTRIA
Витрините на Kaufland получиха сертификат за качество TÜV AUSTRIA

4-степенен контрол гарантира качеството на над 400 продукта на витрината във всичките магазини на ритейлъра 

Иноваторът в модерната търговия у нас Kaufland България е първият ритейлър в света, който получи сертификати за качество от TÜV AUSTRIA за свежите си витрини с обслужване. Официалното връчване на отличието протече в рамките на публичната дискусия „Нека  поговорим за качеството на храната“, която компанията провежда за втора поредна година. Лидерът в ритейла разполага с 66 витрини на бъдещето в 100% от хипермаркетите си в страната. Те съхраняват ежедневно над 400 свежи артикула - месо и колбаси, сирена, риба, рибни деликатеси, маслини и салати. Сертификатът за качество се издава от независимата организация TÜV AUSTRIA в удостоверение на това, че процесите на експлоатацията на съоръжението отговарят на най-високите международни стандарти – безопасност на храните, качество на процесите, контрол на рисковете и гарантира 4-степенен контрол на качеството. Той включва мониторинг на температурната верига, изненадващи проверки на витрините с обслужване, проверки чрез „тайни клиенти“, които избират продукти за „тест“ и изследвания на взетите проби в независими лаборатории.

„Продължаваме да надграждаме нашите действия и процеси, за да гарантираме ежедневно качество на нашите клиенти. Неслучайно наричаме свежите ни витрини „витрини на бъдещето“, защото те поставят нов стандарт в ритейла. Горди сме, че сме единствената верига, която сертифицира и гарантира свежестта и качеството чрез независими реномирани одити. Неведнъж сме казвали, че инвестицията в качествен контрол и сертифициране на асортимента е инвестиция в доверието на нашите клиенти“, подчерта по време на събитието Радослав Куртев, ръководител направление „Свежи храни и собствени марки в Kaufland България. 

„Наскоро завършената сертификация на процесите на витрината с обслужване във всички филиали на Kaufland България е естествено продължение на проекта, който стартирахме през 2022 г. и тогава за пръв път в света одитирахме витрина с обслужване в техния магазин в столичния квартал „Банишора“. Логото на TÜV AUSTRIA гарантира, че продуктите и процесите, които се извършват там са според най-високите критерии за качество и безопасност. Нашите проверки са по над 150 критерия, като не ги извършваме еднократно, а в рамките на цялата година – вкл. извършваме изненадващи посещения и лабораторни анализи. Получаването на сертификата гарантира, че през следващите години ние ще контролираме качеството на процесите на витрините“, подчерта Димитър Краев, представител на TÜV AUSTRIA за България. 

„Витрините с обслужване са конкурентно предимство на Kaufland, защото българските клиенти търсят лично отношение“. Това отбеляза доц. д-р Александър Христов от УНСС по време на дискусията. Наблюдаваме две тенденции в потребителското поведение – все по-предпочитан става пазара на витрина, която предлага обслужване и услуги за улеснение на клиента, както и пазара онлайн, който пести време. Всичко зависи от нагласите на клиента, като доверието му е процес, който се изгражда и затвърждава във времето“, коментира още Христов. През последните две години Kaufland България защити успешно няколко ключови сертификата за качество, сред които гаранция за качество и спазване на процесите на каймата и мляното месо от собствените марки на ритейлъра – „Брей!“ и „Шеф Месар“ от TÜV AUSTRIA. 11 от предлаганите продукти на пекарна носят печата за качество от TÜV NORD, както и свежите пакетирани меса и месни продукти от собствените марки на ритейлъра - „Брей!“ и „Шеф Месар“ също преминаха успешно детайлен одит и получиха сертификат за качество TÜV NORD.

Над 150 точки включва протоколът за контрол на витрините

Над 150 са точките по вътрешните правилници от протокола за проверка, по които е проверена витрината на Kaufland и които са затвърдени от TÜV AUSTRIA. Сред тях са критерии за хигиена, безопасност на храните, температура на съхранение и излагане на стоката, облекло и поведение на служителите, подредба и годност на продуктите. Сертификацията на процесите на витрината с обслужване се издава по стандартите ISO 9001:2015 за удостоверяване на качеството на процесите,  ISO 22000:2018 - стандарт за безопасността на храните, както и HACCP системата. 

 

За TÜV AUSTRIA
През 2022 г. TÜV AUSTRIA празнува своята 150-та годишнина. TÜV е съкращение от Technischer Überwachungsverein, което преведено от немски език означава Асоциация за технически инспекции. Тези асоциации предоставят независима експертиза, която тества, инспектира и сертифицира технологии, продукти и системи. Високо признат в световен мащаб като търговска марка на доверие и качество, TÜV сертификатът гарантира, че даден продукт, услуга или процес са тествани за безопасност и че отговарят на изискванията на националните, регионалните и международните разпоредби в съответната категория. Той гарантира на потребителите, че продуктът е проверен за всякакви дефекти или потенциално опасни материали.

За Kaufland България
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители. През 2024 г. компанията разполага с 66 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.