Зеленият хипермаркет Kaufland-Горубляне спечели "Сграда на годината" 2022

гр. София, 16 декември 2022 г.
Зеленият хипермаркет Kaufland-Горубляне спечели „Сграда на годината“ 2022

Двата най-нови хипермаркета на Kaufland България получиха отличия на престижния конкурс „Сграда на годината“. Зеленият магазин на ритейлъра в кв. Горубляне е отличен с първа награда в категория „Зелени сгради“. Откритият през лятото хипермаркет в столичния квартал „Младост 4“ също получи номинация от престижното жури на конкурса в категорията „Търговски сгради и ритейл паркове“.

“В последните години ние от Kaufland България целенасочено инвестираме в енергийна ефективност и намаляване на въглеродния отпечатък от дейността си. Това намира пряко отражение върху новите сгради, които проектираме и изграждаме за нашите магазини. Есента открихме нашия първи зелен хипермаркет в кв. Горубляне и това, че той днес получава определението „Зелена сграда на годината“ е безспорно признание за работата на целия ни екип”. Това подчерта при получаването на наградата Тодор Левенов, ръководител направление „Нови проекти и модернизации“ в Kaufland България.

Kaufland-Горубляне е най-новият филиал на компанията. Той е и първият „зелен“ хипермаркет на веригата, изграден изцяло според най-актуалните стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство. Оборудван е с редица щадящи околната среда системи. Обектът се захранва със 100% „зелена“ енергия, а цялото осветление е LED базирано. На покрива му предстои да бъде разположена фотоволтаична инсталация, която ще покрива приблизително 20% от собствените годишни нужди на хипермаркета. В допълнение на това, повече от 6 000 м² от площта на имота, върху който е построен Kaufland Горубляне, са превърнати в парк. В него са засадени различни видове дървета и храсти, като изборът им е съобразен с тяхната способност да абсорбират по-големи количества въглероден диоксид. Това решение влияе пряко върху редукция на топлинните острови на града и намалява влиянието на автомобилния трафик по бул. „Самоковско шосе“.

Хипермаркет е проектиран така, че да комбинира успешно модерна визия и архитектура с най-доброто обслужване и преживяване за клиентите. За тяхно улеснение и ориентир сред разнообразието от над 20 000 качествени и свежи стоки, търговската зала е изградена на базата на навигационна система в различни цветове за отделните категории стоки, а в касова зона ги очакват няколко модерни каси на самообслужване. Зоната с наематели също може да се похвали с разнообразие от продукти и услуги, предлагани от партньорите на Kaufland в съответствие с One Stop Shopping концепция.

Откритият през лятото хипермаркет в столичния кв. „Младост – 4“, който получи номинация в категорията „Търговски сгради и ритейл паркове“, също е изграден според съвременните изисквания на най-висок клас енергийно ефективни ритейл сгради. Той е оборудван с редица системи, щадящи околната среда, включително и иновативна „зелена“ климатична система, която комбинира отопление и охлаждане. Тя не използва фосилни горива, а остатъчната топлина от хладилните витрини и помещения. Хипермаркетът разполага и с последно поколение LED осветление, чрез което се постига около 30% икономия на енергия за осветление и осезаем спад във въглеродните емисии.

Повече за конкурса „Сграда на годината“: „Сграда на годината“ е конкурс с 20-годишна история – време, в което се е превърнал в най-популярното и престижно събитие в сферата на инвестиционните проекти, строителството и архитектурата в България.
Неговата цел е да отличи най-добрите постижения при реализацията на съвременни сградни проекти и проекти, свързани с развитието на градовете, както и техните инвеститори, архитекти и строители.
Конкурсът се организира от „ГРАДЪТ Медиа Груп“ и е под патронажа на Министерството на регионалното развитие и благоустройството. Номинациите за наградата се определят от авторитетно жури, включващо представители на институционалните, професионалните и академични общности, браншовите организации и водещи компании от бизнеса.

За Kaufland България: Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 600 служители. През 2022 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,9 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София