10 пейки с важни факти за Дунава дари Kaufland на русенци
Десет пейки с интересни и тревожни факти за река Дунав бяха дарени от Kaufland България на Община Русе. Инициативата е част от мащабната кампания на групата Schwarz, посветена на проблема със замърсяването с пластмаса на реката „Заедно за по-чисти реки“. С редица доброволчески акции тя се проведе паралелно в 10 европейски държави, в които групата присъства.
"Признателен съм за дарението, защото с него повдигате темата за опазването на един от символите на града ни - Дунава. Избрахме да поставим пейките точно тук, на любимия на много русенци кей, защото по този начин посланието за по-чисти реки ще достигне до повече хора“, каза зам.-кметът Енчо Енчев на официалното представяне на дарението днес.
"Важно е да повдигаме въпроси, които са обществено значими за хората. Само по този начин можем да достигнем до промяна в начина на мислене и живот”, сподели ръководителят "Продажби" за Северна България на най-голямата търговска верига у нас Георги Янев. Той допълни, че направеното дарение е продължение на инициативата на компанията за почистване на брега на реката. Акцията, в която се включиха служители на веригата и техните семейства, се състоя в началото на септември край брега на Дунав в близост до град Мартен и в изпълнение на стратегията за пластмасата Reset Plastic на компанията.
Дарените пейки са разположени на крайбрежната алея на кея в Русе, между понтони 10 и 11. От тях може да научите, че през Дунав в морето годишно попадат 1000 т пластмасови отпадъци. Реката е една от най-застрашените от замърсяване реки в света, тя е дом на 65 вида риби, над 320 вида птици в долното си течение и още много други любопитни, но и тревожни факти.
За Kaufland България: Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,7 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.