Kaufland България стартира проекта си за столичните Хали
От днес Kaufland България стартира реализацията на проекта си за консервация и реставрация на столичните Хали. След поредица от процедури и двукратно съгласуване на идейния проект в Националния институт за недвижимо културно наследство към Министерството на културата, компанията финализира сделката за придобиване на сградата от досегашния й частен собственик. Плановете за проекта включват изпълнение на специализирани ремонтни дейности, насочени към възстановяване на оригиналните вид и предназначение на паметника на културата. Интериорната подредба на търговската зона в Халите ще се отличава от стандартната визия на хипермаркетите на Kaufland, като тя ще кореспондира изцяло с духа и автентичността на пространството. Приоритет в избора на стоки и продукти ще бъде поставен върху българските производители и доставчици, като към момента над 170 български доставчици на основни категории храни като месо и колбаси, риба, хляб, млечни продукти, плодове и зеленчуци, са заявили желание за участие в бъдещия магазин.
"За Kaufland България този проект е от изключително значение. Важна част от корпоративната ни политика е насочена към реализиране на проекти за подобряване на градската среда. Ние разглеждаме възстановяването на Халите именно като такъв проект. Усилията и инвестициите, които сме насочили в тази посока, ще съхранят тази прекрасна сграда и ще я запазят за поколенията след нас", коментира Иван Чернев, главен изпълнителен директор на Kaufland България.
Планираният ремонт на сградата на Халите ще включва серия от консервационни дейности, включително и почистване на самата фасада. Реализацията на всяко строително мероприятие ще бъде извършвано от експерти със съответните експертиза и сертификати за изпълнение на конкретната дейност.
Припомняме, че проектът на Kaufland България за възстановяване на оригиналния вид на сградата на Централните софийски хали включва:
- Запазване на фасадата в автентичния й и известен на всички граждани вид – без брандинг и лога;
- Запазване на търговските функции на сградата, в съответствие с изискванията на Закона за паметниците на културата и музеите;
- Изграждане на "Интерактивна зона за археология и история" в сутерена на сградата, като се запазят археологическите останки и крепостната стена. Предвижда се там да се обособи зона за деца, книжарница и зала за изложби, събития и културни прояви;
- Осигуряване на възможност на български производители и на независими търговци на дребно да представят стоката си, като същите ще имат приоритетно присъствие в рамките на обекта;
- Осигуряване на достъпност на сградата с три входа: Централен вход за посетители от бул. "Мария Луиза", страничен вход за посетители към ул. "Пиротска" и вход за зареждане на стоки от ул. "Георг Вашингтон";
- Осигуряване на безшумно и екологично зареждане на търговския обект, вкл. последващо управление на отпадъците, чрез въвеждане на алтернативен вариант за транспортен достъп и преобразуване на съществуващата товарна рампа пред западната фасада. Зареждането ще се реализира с малки товарни камиони, в съответствие с Наредбата за достъп на товарни автомобили в тази зона на града;
- Изграждане на нов паркинг с места за велосипеди и да се монтира зарядна станция за електромобили;
- Разширяване на броя и качеството на растителността в прилежащите на сградата части.
Всички детайли, визуализации, архитектурни планове и описание на развитието на идейния проект на Kaufland България за Централни хали, могат да бъдат разгледани на специално създадената за целта информационна интернет страница: www.sofia-hali.bg
За Kaufland България: Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,7 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 62 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.