Kaufland България стартира проекта си за столичните Хали

гр. София, 29 юли 2022 г.
Kaufland България стартира проекта си за столичните Хали

От днес Kaufland България стартира реализацията на проекта си за консервация и реставрация на столичните Хали. След поредица от процедури и двукратно съгласуване на идейния проект в Националния институт за недвижимо културно наследство към Министерството на културата, компанията финализира сделката за придобиване на сградата от досегашния й частен собственик. Плановете за проекта включват изпълнение на специализирани ремонтни дейности, насочени към възстановяване на оригиналните вид и предназначение на паметника на културата. Интериорната подредба на търговската зона в Халите ще се отличава от стандартната визия на хипермаркетите на Kaufland, като тя ще кореспондира изцяло с духа и автентичността на пространството. Приоритет в избора на стоки и продукти ще бъде поставен върху българските производители и доставчици, като към момента над 170 български доставчици на основни категории храни като месо и колбаси, риба, хляб, млечни продукти, плодове и зеленчуци, са заявили желание за участие в бъдещия магазин.

"За Kaufland България този проект е от изключително значение. Важна част от корпоративната ни политика е насочена към реализиране на проекти за подобряване на градската среда. Ние разглеждаме възстановяването на Халите именно като такъв проект. Усилията и инвестициите, които сме насочили в тази посока, ще съхранят тази прекрасна сграда и ще я запазят за поколенията след нас", коментира Иван Чернев, главен изпълнителен директор на Kaufland България.

Планираният ремонт на сградата на Халите ще включва серия от консервационни дейности, включително и почистване на самата фасада. Реализацията на всяко строително мероприятие ще бъде извършвано от експерти със съответните експертиза и сертификати за изпълнение на конкретната дейност.

Припомняме, че проектът на Kaufland България за възстановяване на оригиналния вид на сградата на Централните софийски хали включва:

  • Запазване на фасадата в автентичния й и известен на всички граждани вид – без брандинг и лога;
  • Запазване на търговските функции на сградата, в съответствие с изискванията на Закона за паметниците на културата и музеите;
  • Изграждане на "Интерактивна зона за археология и история" в сутерена на сградата, като се запазят археологическите останки и крепостната стена. Предвижда се там да се обособи зона за деца, книжарница и зала за изложби, събития и културни прояви;
  • Осигуряване на възможност на български производители и на независими търговци на дребно да представят стоката си, като същите ще имат приоритетно присъствие в рамките на обекта;
  • Осигуряване на достъпност на сградата с три входа: Централен вход за посетители от бул. "Мария Луиза", страничен вход за посетители към ул. "Пиротска" и вход за зареждане на стоки от ул. "Георг Вашингтон";
  • Осигуряване на безшумно и екологично зареждане на търговския обект, вкл. последващо управление на отпадъците, чрез въвеждане на алтернативен вариант за транспортен достъп и преобразуване на съществуващата товарна рампа пред западната фасада. Зареждането ще се реализира с малки товарни камиони, в съответствие с Наредбата за достъп на товарни автомобили в тази зона на града;
  • Изграждане на нов паркинг с места за велосипеди и да се монтира зарядна станция за електромобили;
  • Разширяване на броя и качеството на растителността в прилежащите на сградата части.

Всички детайли, визуализации, архитектурни планове и описание на развитието на идейния проект на Kaufland България за Централни хали, могат да бъдат разгледани на специално създадената за целта информационна интернет страница: www.sofia-hali.bg

За Kaufland България: Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,7 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 62 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София