Kaufland България и "Истински мед" дават начало на Пчеларски университет, който ще обучава ново поколение модерни пчелари

гр. София, 07 февруари 2022 г.
Kaufland България и „Истински мед“ дават начало на Пчеларски университет

От 7 март 2022 г. у нас стартира Пчеларски университет, който цели да вдъхнови ново поколение модерни пчелари. Проектът е на “Истински мед” – организацията, чиято мисия е да спре негативната тенденция на измиране на пчелите. За да я изпълнят, от „Истински мед“ разработват технологии за защита на пчелите, подкрепят българските пчелари и допринасят за производството на качествен мед у нас. Kaufland България е съмишленик на каузата като част от своя ангажимент за опазване на биоразнообразието.

“Пчеларството е занаят, който изисква доста отдаденост и подготовка, но към момента се предава или от поколение на поколение, или чрез много неуспешни опити. За да стартира един човек, е нужно да вложи много време, енергия и ресурс и това отказва много любители на природата и пчелите. Затова решихме да създадем специализиран гъвкав и достъпен курс, който помага на начинаещите в страната ни точно в първите им стъпки и им осигурява не просто нужните теоретични и практически знания, но и менторство от хора с опит”, споделя Сергей Петров, основател на “Истински мед”.

Учебната програма залага на хибриден 3-месечен курс на обучение от онлайн лекции и срещи и практически упражнения на реален работещ пчелин. Лектори и ментори в курса са опитни пчелари, преподаватели и учени - както от България, така и от чужбина.

Формата за кандидатстване вече е отворена на сайта на университета и всеки желаещ може да подаде заявка до 23 февруари 2022 г. включително. Приемът е до 30 души, които ще бъдат избрани след подбор от организаторите от „Истински мед“. Курсистите ще получат не само достъп до онлайн лекции и срещи с опитни пчелари, както и практика на терен, но и всички нужни материали като було и инструменти за работа.

Проектът се реализира с подкрепата на Kaufland България като част от ангажимента на компанията за избягване на пестициди при отглеждането на цветя и растения, като работят със своите доставчици да използват предимно биологични препарати. Kaufland целенасочено включва в своя асортимент семена и растения, благоприятни за пчелите. „От пчелите зависи нашата храна - без тях нямаше да има плодове и зеленчуци. Затова в този проект заставаме до „Истински мед“ като партньор и търговец на храни, който съзнава своята отговорност към хората и природата.“, коментира Гергана Димитрова, мениджър „Корпоративни комуникации“ в Kaufland.

Като стимул за начинаещите пчелари ще бъдат предоставени 10 пълни стипендии. Пет от тях ще бъдат специално за дами като начин “Истински мед” и партньорите им от международната организация “The World Bee Project” да вдъхновяват и жените да се занимават с пчеларство. Кандидатстването за стипендиите се осъществява от формата на сайта.

Пълна информация за учебната програма, обучителите, таксата за участие и кандидатстването могат да бъдат намерени на сайта на университета: https://istinskimed.bg/bee-university/

За Kaufland България: Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,7 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 61 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София