По празниците българският потребител търси по-качествени продукти, а интересът му към български стоки расте

гр. София, 13 декември 2021 г.
По празниците българският потребител търси по-качествени продукти, а интересът му към български стоки расте

По-голямо търсене на премиум продукти, традиционен интерес към български стоки и по-често приготвяне на храна у дома по празниците. Това са основните изводи от анализ на Kaufland България въз основа на вътрешни данни на търговската верига за потребителското поведение по Коледа и Нова година.

На базата на своите статистики търговската верига очертава още няколко основни наблюдения: през последните години подготовката на българските потребители за празниците започва по-рано – още от средата на ноември. Потреблението се засилва в началото на декември, а неговият пик е на 22, 23, 30 и 31 декември. Потребителите пазаруват в по-големи количества и са склонни да експериментират с различни от традиционните вкусове.

Високо качество, достъпен лукс и домашен вкус по празниците

Kaufland България отчита, че след настъпването на COVID-19 кризата, работата от вкъщи и ограничения достъп до публични места за хранене, все повече домакинства предпочитат да приготвят храната си вкъщи. „След настъпването на кризата хората преоткриха вкуса на домашно приготвената храна“, споделят от веригата.

В резултат на това Kaufland отчита ръст в потреблението на ключови групи храни като основни продукти - брашно, добавки за печене, варива, сезонни сушени плодове- както и при месо и млечни продукти, също и в замразени храни, консерви и напитки. Данните на веригата показват, че между 25% и 30% от продажбите на точени кори, например, се реализират именно в последните 2 месеца от годината. Въпреки това остава голям и интересът към готовите за консумация предложения – например, коледни шоколадови фигури, сиропирани деликатеси, коледни сладкиши и популярния щолен, който през последните години бележи над 20% ръст в продажбите.

Търсенето на по-премиални продукти през празничния период също е следствие от COVID-19 кризата, но не само - в последните седмици от годината потребителите са склонни да платят повече за определени артикули. Като лидер в сектора за модерна търговия Kaufland непрекъснато развива асортимента си с предложения с високо качество, които отговарят и на потребителския стремеж към по-здравословно хранене. Веригата отговаря на тази тенденция, като обогатява асортимента си с артикули от така наречения „достъпен лукс“ – продукти с отлично съотношение между цена и качество, което остава водещ фактор при избора за покупка.

Така например в категория „Колбаси“ се наблюдава интерес към по-високо стойностни продукти като пастърма, филе и вносни салами, които не присъстват в потребителската кошница през цялата година. При рибата и замразените храни пък се увеличава интересът към рибни деликатеси, замразени пуйки и екзотични меса.

Запазва се изборът на традиционни български продукти

Kaufland България отчита, че през последните години българските потребители се осмеляват да експериментират с нови и по-екзотични вкусове. Например, италианските и ориенталските разядки за коледната трапеза набират предимство пред традиционните салати, а хамон, прошуто и брасеола се превръщат в обичаен избор за любителите на чуждестранна кухня.

Въпреки това обаче, българският потребител по-скоро остава традиционалист по отношение на празничната трапеза и предпочита автентични продукти от български производители. Интересът към местни стоки е особено висок при определени групи продукти, каквито са колбасите. Преобладаващата консумация на родни продукти в тази категория се дължи на утвърдените традиции в производството на колбаси, които България има. За Никулден традиционно също се търси българска риба – шаран и прясна пъстърва с изцяло български произход. За тези продукти Kaufland си партнира с рибни стопанства при яз. Цербовски и Бяла река. Консумацията на български вина у нас пък отдавна е надхвърлила 90% като дял, по данни на веригата.

Концепцията one-stop shopping

Данните на Kaufland показват още, че през последните години българинът пазарува в по-големи количества и по-разнообразни артикули – не само за празничната трапеза, но и за дома и семейството. Той търси лесно и удобно пазаруване на едно място. Kaufland отговаря на тези тенденции, като предлага богат асортимент и комплексни решения със силен фокус върху специалните предложения по празниците.

Веригата обогатява разнообразието от продукти с по-големи разфасовки в редица стокови групи, подаръчни комплекти за семейството и близките и декорация за дома. В много градове в страната обектите на Kaufland са се превърнали в основен център за набавяне на подаръци, играчки и коледна декорация.

За Kaufland България: Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 500 служители. През 2019 г. компанията разполага с 60 хипермаркета в 34 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

 

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София