Kaufland България е основен партньор на Софийския фестивал на науката

гр. София, 13 май 2021 г.
Kaufland България е основен партньор на Софийския фестивал на науката

Kaufland България се включва като основен партньор в 11-ото издание  на Софийски фестивал на науката – най-голямото събитие за популярна наука в България. Фестивалът ще се проведе в хибриден формат - на 15 и 16 май в София Тех Парк и на 17 и 18 май дигитално за ученици. Kaufland се присъединява към събитието в контекста на своята мащабна стратегия за намаляване употребата на пластмаса REset Plastic.

“Заставаме зад Софийски фестивал на науката, защото в негово лице намираме съмишленик и партньор в общите ни каузи. Една от тях е намаляването на употребата на пластмаса - ключов приоритет в корпоративната социална отговорност на Kaufland. На Софийския фестивал на науката ще разкажем повече за всички усилия на компанията за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба. Надяваме се, че чрез нашите активности по време на събитието ще повишим обществената информираност и ще направим още повече хора съпричастни с тази кауза“, коментира Гергана Димитрова, ръководител „Корпоративни комуникации и CSR” в Kaufland.

В двата присъствени фестивални дни – 15 и 16 май - Kaufland България ще представи своята мащабна стратегия за намаляване на пластмасата REset Plastic, която е част от политиката на компанията за корпоративна социална отговорност. В специално обособена „Зона РЕстарт“ на Kaufland в пространството пред зала „Джон Атанасов“ посетителите на фестивала ще имат възможност да се включат в редица активности, които целят да ангажират аудиторията с каузата за намаляване на пластмасата за еднократна употреба и да повишат обществената информираност за този глобален проблем.

В „Зона РЕстарт“ Kaufland България ще представи своята иновативна инсталация REset Plastic. Тя се състои от 5 модула, които отразяват 5-е основни направления в стратегията на компанията за ограничаване на пластмасата: REduce, REdesign, REcycle, REmove, REsearch. Чрез инсталацията посетителите на Софийски фестивал на науката ще имат възможност да тестват своя личен пластмасов отпечатък на годишна база, както и да рециклират своите пластмасови бутилки.

Активностите в зона „РЕстарт“ включват и състезанието „Търсачи на пластмаса“, чиито участници ще имат за задача да открият пластмасови предмети, скрити на неочаквани места в двора на София Тех Парк, като най-бързите ще получат награди от Kaufland. Работилницата „Пластмаса: Презареждане“ ще позволи на посетителите да дадат воля на своята креативност, като създадат предмет от рециклирана пластмаса, който след това да отнесат вкъщи.

Информация за всички активности в зона „РЕстарт“ в присъствените дни на Софийския фестивал на науката можете да намерите ТУК.

Събитието „Прераждане на пластмасата“, част от програмата на Софийски фестивал на науката на 15 май, също се осъществява в партньорство с Kaufland. В него химикът от СУ „Св. Климент Охридски“ Златина Димитрова и физикът от Оксфордския университет Пламен Иванов чрез експерименти и демонстрации ще поведат посетителите по пътя на пластмасата и ще им покажат как пластмасата може да се прероди в текстил.

Kaufland България ще се включи и в дигиталната програма за ученици от 1-ви до 4-ти клас, която ще се проведе на 17 и 18 май, като подкрепи научното шоу „Колкото повече, толкова повече“. Търговскатата верига застава зад събитието в контекста на друг аспект от своята корпоративна социална отговорност – подкрепа на биоразнообразието. Наскоро търговската верига стартира мащабна информационна кампания за ролята на пчелите. Компанията има ангажимент за редуциране и избягване на пестициди при отглеждането на цветя и растения и работи рамо до рамо със своите доставчици да използват предимно биологични препарати  и да спазват и прилагат Етичен кодекс за бизнес партньори по веригата за доставки на Kaufland. Ангажиментите на веригата са обобщени в публикувания „Доклад за прозрачност Цветя&Растения“.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 000 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София