Остават броени часове до онлайн премиерата на "Море на вятъра" - първият български документален филм за пластмасовото замърсяване на Черно море

гр. София, 25 ноември 2020 г.

Тази вечер от 20:15 ще се състои онлайн премиерата на първия български документален филм, посветен на проблема със замърсяването на Черно море с пластмаса.  "Море на вятъра/WIND2WIN“‚ чийто генерален партньор е Kaufland България, ще може да се гледа напълно свободно в канала на сърф училище „Акаша“.

"Море на вятъра" разказва за уиндсърф предизвикателството на Илияна Стоилова и Йоан Колев и тяхната кауза за чисто Черно море. С подкрепата на Kaufland България през септември 2018 г. те прекосиха скоростно с уиндсърфове източната ни граница с Черно море, изминавайки 300 км по вода, заедно с двама морски биолози, за да изследват състоянието на крайбрежните морски води и да привлекат общественото внимание към замърсяването на морето с пластмаса. Филмът акцентира върху опасните ефекти, които има пластмасовият отпадък върху природата, и дава ценни съвети за минимизиране употребата на еднократна пластмаса, които могат да бъдат приложени от всички нас в ежедневието ни.  

Свободното онлайн разпространение на филма, който беше включен в официалната селекция на тазгодишното издание на кино-литературния фестивал Cinelibri, е специален подарък за зрителите от екипа на филма по случай две години от осъществяването на WIND2WIN Challenge - едно от най-атрактивните сърф предизвикателства реализирани у нас.

С подкрепата на Kaufland през 2019 г. филмът имаше своето национално турне. Онлайн излъчването на лентата ще позволи на още повече зрители да се запознаят с каузата за по-чисто Черно море директно от домовете си и напълно свободно.

Kaufland България подкрепи инициативата WIND2WIN с кауза "Черно море, свободно от пластмаса" в рамките на своята политика за борба срещу замърсяването с пластмаса. Още от 2013 г. компанията не използва твърди пластмасови микрочастици при създаването и производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки продукти. Компанията се е ангажирала до 2025-а да намали пластмасата минимум с 20%, а пластмасовите опаковки на собствените марки продукти да са 100% рециклируеми.

За Kaufland България

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 000 служители. През 2019 г. компанията разполага с 60  хипермаркета в 34 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София
Мерки във връзка с разпространението на COVID-19

Kaufland България носи отговорност за здравето на своите служители и техните семейства.

Във връзка с разпространението на COVID-19 предприемаме превантивни мерки за сигурността и здравето на нашия екип и клиентите ни. Запознайте се с тях.

Мерки във връзка с разпространението на COVID-19