Природосъобразната доставка на Kaufland България спести вредни емисии от близо 400 дизелови автомобила за една година

гр. София, 20 октомври 2020 г.

Kaufland България развива природосъобразна доставка на свежи продукти в каси за многократна употреба вместо в еднократни картонени и пластмасови опаковки. За 2019 г. компанията е транспортирала над 28 милиона килогама плодове и зеленчуци в 100% рециклируеми сгъваеми каси за многократна употреба. По този начин за същия период търговската верига е спестила на атмосферата близо 1000 тона въглеродни емисии за една година, което се равнява на 400 дизелови автомобила по-малко по пътищата.

Калкулацията е изготвена с разработения от немската фондация „Щифтунг Инициативе Мервег“ калкулатор, който изчислява въглеродния отпечатък според използваното средство за доставка. Калкулаторът е създаден на база независимо проучване на немския институт Фрауенхофер.

В тази връзка Kaufland България получи специален сертификат за намален въглероден отпечатък, връчен от Euro Pool System (EPS) – компанията, предоставяща и обслужваща устойчивите сгъваеми каси и лидер в опаковките за многократна употреба за доставка на свежи продукти в Европа. Компанията е сертифицирана по стандарта BRC за съхранение и дистрибуция на обекти в Холандия, Белгия, Испания, Чехия, Полша и Германия. Работи съгласно най-високите международно утвърдени стандарти за качество (ISO 9001) и гарантира, че всички каси са в съответствие с международното законодателство за безопасност на храните, миграция и проследяване.

Към момента 50% от плодовете и зеленчуците в Kaufland България, основно българска продукция, се транспортират и съхраняват в устойчивите каси, обслужвани от Euro Pool System.

Като използва EPS касите за многократна употреба Kaufland България отчита и редица други предимства, които имат пряко отношение върху качеството на свежата продукция. Касите са изключително здрави и осигуряват на плодовете и зеленчуците оптимална защита по време на транспорта към хипермаркета.

Това дава директно отражение и върху намаляването на продуктовата загуба поради нарушени и повредени опаковки по време на доставка.

Устойчивият амбалаж е с уникален патентован дизайн, който способства и за по-доброто съхранение на продукцията в обектите, тъй като е създаден по начин, който съобразява притока на необходимия за свежите продукти кислород, за да могат да „дишат“ и да запазят качеството си.

Според проучване на немската фондацията „Щифтунг Инициативе Мервег“ касите за многократна употреба са най-устойчивото решение във веригата за доставка на свежи продукти. При използването на EPS каси се използва 29% по-малко природен газ, консумацията на енергия намалява с 39% и се генерират 95% по-малко отпадъци в сравнение с опаковките за еднократна употреба.

Употребата на EPS каси има директно отражение и върху оптимизацията на логистиката в Kaufland България. Тъй като са сгъваеми, те заемат 86% по-малко обем при обратно транспортиране. По този начин за 2019 година търговската верига е осъществила над 2,8 милиона ротации на сгъваеми каси за многократна употреба, като същевременно е спестила 990 обратни транспортни курса. Това се равнява на близо 400 тона въглеродни емисии, спестени на атмосферата в сравнение с 2018.

ЕPS касите отговарят на най-строгите изисквания за хигиена. В края на всяка ротация Euro Pool System почиства амбалажа в съответствие със строг режим и природосъобразни препарати, преди отново да го въведе в логистичния цикъл.

 

Мярката е поредна стъпка в устойчивата политика на компанията за грижа за околната среда и обществото. Проектите на търговската верига се простират от намаляването на пластмасата до използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за околната среда.

За Kaufland България

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с

екип от над 6 000 служители. През 2019 г. компанията разполага с 60

хипермаркета в 34 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лв.

Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмаса

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София
Мерки във връзка с разпространението на COVID-19

Kaufland България носи отговорност за здравето на своите служители и техните семейства.

Във връзка с разпространението на COVID-19 предприемаме превантивни мерки за сигурността и здравето на нашия екип и клиентите ни. Запознайте се с тях.

Мерки във връзка с разпространението на COVID-19