Kаufland и Lidl даряват 300 000 лева за закупуването на 8 респиратора за българските болници

София, 21 март 2020 г.

Kаufland България и Лидл България даряват 300 000 лева за закупуването на 8 дихателни апарата, които ще бъдат предоставени безвъзмездно на Министерството на здравеопазването. Двете компании, които са част от германската група Schwarz, обединяват усилия в ситуация на извънредно положение и в желанието си да дадат своя принос в борбата с разпространението на коронавируса у нас и грижата за здравето на българските граждани. Стойността на 8-те респиратора възлиза на 290 880 лв. Останалата част от сумата ще бъде дарена по сметката на Министерството на здравеопазването, в която се набират средства с цел подпомагане на лечебните заведения, в които се приемат пациенти с коронавирус.   

Решението дарението да бъде насочено към Министерството на здравеопазването е взето след консултация с председателя на Националния оперативен щаб в лицето на генерал-майор професор д-р Венцислав Мутафчийски, като разпределението на респираторите по места и болници ще се извърши след изрична препоръка на Министерството на здравеопазването и Националния оперативен щаб.

„Изразяваме надежда дарението да допринесе за справяне с огромното предизвикателство, пред което е изправено цялото ни общество“, заявиха в съвместно изявление управителите на Kaufland България - Иван Чернев и на Лидл България Милена Драгийска. Те благодариха на всички медицински специалисти, които са на първа линия в борбата с коронавируса, както и на всички институции, ангажирани с ограничаването на неговото разпространение. „Благодарим от сърце и на нашите служители, които в ситуацията на извънредно положение в България работят неуморно за това хората в страната да имат достъп до храна и стоки от първа необходимост“, се казва в изявлението.

От Kaufland България и Лидл България призоваха клиентите да следват препоръките на здравните власти. Двете компании за пореден път увериха, че няма нужда от презапасяване с хранителни продукти, защото разполагат с достатъчно наличности. От двете търговски вериги подчертаха, че осъзнават отговорността си към обществото и ще продължат да се грижат за това да отговарят на нуждите на клиентите и да оказват пълно съдействие на властите.   

За Kaufland

Kaufland е лидер в сектора на модерната търговия в България с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева. През 2020 г. компанията има 60 хипермаркета в 34 града. С екип от над 6 000 служители Kaufland България ежедневно работи за удовлетвореността на клиентите, като им предлага разнообразие от качествени и свежи продукти, както и удобно и лесно пазаруване.

За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz-Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 100 магазина в 48 града и близо 3000 служители. Повече информация можете да откриете на www.lidl.bg.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София
Мерки във връзка с разпространението на COVID-19

Kaufland България носи отговорност за здравето на своите служители и техните семейства.

Във връзка с разпространението на COVID-19 предприемаме превантивни мерки за сигурността и здравето на нашия екип и клиентите ни. Запознайте се с тях.

Мерки във връзка с разпространението на COVID-19