Kaufland намалява използването на пластмаса с минимум 20% до 2025

София, 06 юли 2018 г.

Мерките срещу прекомерното използване на пластмаса навлизат все по-широко във фокуса на обществото. Бизнесът заема важна ключова роля в този процес. Затова Kaufland ще приложи обстойна 360-градусова стратегия за драстичното ограничение на пластмасата. Стратегията е създадена и разработена от Schwarz Gruppe, част от която е компанията, и  предвижда конкретни мерки и цели за предотвратяване използването на пластмаса, повече рециклиране и производство на по-устойчиви опаковки за продуктите.  Kaufland ще намали с минимум 20% използването на пластмаса във всички държави до 2025 г., ще подсигури на 100% рециклируемостта на пластмасовите опаковки на собствените марки продукти, а до края на 2019 г.  целенасочено ще изключи от асортимента си определени артикули от пластмаса.

"Ограничаването на опаковки от пластмаса и найлон винаги е било сред нашите приоритети. Собствените ни марки продукти са с изцяло рециклируеми опаковки. По този начин значително намаляваме негативното въздействие върху природата", коментира Стела Първанова, търговски директор на Kaufland България.

Пластмасата под лупа

Kaufland ще намали драстично използването на пластмасови опаковки във всички държави, в които развива дейност. Един от продуктите, които до края на 2019 г. ще бъдат изключени от асортимента на веригата, са пластмасовите клечки за уши. Във всички държави те ще бъдат заменени от устойчиви алтернативи. Същото се отнася и за пластмасовите сламки, както и за собствената марка платмасови съдове за еднократна употреба на Kaufland. За сметка на това асортиментът на веригата ще бъде обогатен с продукти за многократна употреба от устойчиви материали като картон. Освен ограничаване на видимите пластмасови материали още през 2013 г. компанията изключи твърдите пластмасови микро частици при създаването и производството на собствените козметични, санитарни и хигиенни марки продукти.

Висока информираност по темата

Добрата информираност за основите на проблема и възможните алтернативи са предпоставка за устойчивата и полезна промяна в потребителското поведение и навици. С тази цел Kaufland предоставя на потребителите възможността във всеки един хипермаркет на веригата да бъдат връщани отпадъци като фолио, хартия, кашони, батерии, осветителни крушки и малки електроуреди.
Но ангажиментът не спира до тук - по отношение на собствените марки продукти Kaufland инвестира в разработката на иновативни опаковъчни решения и възможности за рециклиране.

"Като една от водещите търговски компании в световен мащаб, за нас отговорното отношение към околната среда и обществото е дълг. С помощта на целенасочените мерки, част от стратегията за ограничение на пластмасата, можем да променим много. Това, разбира се, е дълъг процес и усърдна работа. Радвам се, че вече правим първите стъпки за ограничаване на пластмасата и затварянето на производствения цикъл", коментира Иван Чернев, Управител на Kaufland България.

За цялостната стратегия на Schwarz Gruppe

Schwarz Gruppe, като една от водещите световни търговски компании, част от която е Kaufland, осъзнава своята отговорност и ангажимент към околната среда. В рамките на всеобхватната 360-градусова стратегия за използването на пластмаса Schwarz Gruppe развива мерки и ги прилага в цял свят. Стратегията има за цел да намали използването на пластмаса и да затвори цикъла на производство.

За Kaufland

Kaufland e търговска компания, оперираща на интернационално ниво с повече от 1 270 обекта и екип от 140 000 човека в седем държави в Европа. В България работят 6 400 служители, открити са 58 хипермаркета.

Важна част от политиката на компанията е отговорността към хората и околната среда. Kaufland отдава изключително внимание на устойчивото формиране на своя асортимент. Затова държим на условията на производство, начина на отглеждане на животните, както и на опазване на естествената обитаема среда на рибите. Ние предлагаме все по-богат избор от екологично чисти продукти, произведени съгласно правилата на справедливата търговия (Fairtrade). Органичното и регионално земеделие са изкючително важни за нас.

Кауфланд България ЕООД енд Ко КД е на българския пазар от 2006 г. Веригата има 58 хипермаркета в цялата страна. Обектите са със средна търговска площ от 3200 кв.м. Повече информация можете да откриете на www.kaufland.bg.

Контакт

Анна Кастрева
ул. Скопие № 1А
1233 София