Създатели на "зелени" иновации черпят вдъхновение в Kaufland
Четирите отбора-финалисти в първия семестър на програмата Panda Labs на WWF посетиха днес „зеления“ магазин на Kaufland в кв. „Горубляне“ като част от обучението им, насочено към разработване на устойчиви бизнес идеи. Иновациите и различните мерки за енергийна ефективност, които намират място и в хипермаркета в Горубляне, допринасят за това Kaufland да спести 3900 тона CO₂ емисии и близо 8 700 000 kWh електроенергия за 2022 година.
„Изборът за „зеления“ ни магазин като място за провеждане на практически обучения, свързани с имплементиране на екологични мерки, не е случаен. Kaufland Горубляне е хипермаркетът, в който са въведени най-широка гама иновации, насочени към намаляване на въглеродния отпечатък и подобряване на енергийната ефективност. В края на годината магазинът ни получи и отличието „Зелена сграда на годината“ от престижния конкурс за архитектура и строителство „Сграда на годината“, подчерта Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и CSR“ в Kaufland България и домакин на срещата.
Четирите отбора, които гостуваха на компанията в „Горубляне“, са:
- отбор „Амазия“, които работят по идея за намаляване на топлинните вълни и превръщане на градовете в по-красиви и уютни места за живот чрез изграждане на вертикални градини на жилищни сгради;
- отбор „Визия за бъдеще“, които разработват решение за ремонт на пътищата с използване на преработена пластмаса в полагания асфалт;
- отбор „Вулканичните глухарчета“ с идея за охлаждане на покривните пространства на сградите и справяне с летните горещини чрез система на циркулираща вода и модифициран покрив от отражателен материал;
- отбор „Bio Life“, които работят за съживяване и модернизиране на сгради „архитектурни призраци“ в селата чрез използване на съвременни енергийни решения и екологични строителни методи.
Глобалната програма на WWF за устойчиви младежки иновации и предприемачество Panda Labs реализира второто си издание у нас с подкрепата на Kaufland България. В първия семестър „Бъдещето на градовете и селата“ се включиха десетки младежи между 15 и 25 години с интерес към науката, технологиите и иновациите от цялата страна. Най-добрите достигнаха до майсторския клас, в който като техен домакин днес се включи и Kaufland.
За Kaufland България: Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.
За WWF България: Основана през 1961 г., международната природозащитна организация WWF [Ве-Ве-Еф] развива дейности в над 100 държави с помощта на 7000 служители и над 5 милиона доброволци. WWF работи за подобряване на състоянието на околната среда, за да може хората да живеят в хармония с природата. В България WWF се занимава със защитените територии и местообитанията от европейско значение в мрежата Натура 2000, горите и сладководните екосистеми, устойчивото развитие на селските райони, промените в климата.