Пчеларският университет "Истински мед" отваря врати за втора година с подкрепата на Kaufland България
Започна записването за новата учебна година в първото любителско училище за пчелари – „Пчеларски университет“. Той беше основан през март тази година по инициатива на „Истински мед“ и с подкрепата на Kaufland България, за да вдъхнови и обучи ново поколение модерни пчелари у нас. Тридесет пчелари завършиха успешно първия випуск през пролетта на 2022 година. Петима отличници на випуска получиха награди – по един кошер с пчелно семейство. Така инициативата допринесе за своята най-важна мисия – да подпомага отглеждането на пчели у нас.
За втората учебна година организаторите са разработили още по-богата програма от курсове, гъвкаво планиране с възможности за онлайн срещи и беседи „на живо“ и с повече практически уъркшопи. Обучението преминава във формат, който прави максимално достъпни тънкостите, свързани с отглеждането на тези изключително интересни и полезни насекоми.
„Kaufland България е съмишленик на каузата за популяризиране на пчеларството у нас, защото тя дава възможност за реализиране на конкретни действия за опазване на биоразнообразието и по-специално на пчелите у нас. Липсата на достатъчно подготвени млади пчелари е част от проблема по намаляване на популацията на пчелните семейства. Колкото повече хора запалим за отглеждането на пчели, толкова повече съмишленици ще имаме за каузата с опазването на биоразнообразието“, коментира по повод старта на новата учебна година Кремена Георгиева, мениджър „Корпоративни комуникации и CSR“ в Kaufland България.
"Пчеларският университет е инициатива близка до сърцето на целия ни екип. Нашата визия за създаване на устойчивост в глобалното пчеларство изисква от нас да направим този древен занаят отново атрактивен за хората. Постарали сме се да създадем гъвкави онлайн курсове, за да можем да предложим знание и опит както на уикенд пчеларите, така и на тези с мотивация да бъдат професионалисти.", каза основателят на „Истински мед“ Сергей Петров.
В новото издание на Пчеларския университет са включени три курса на обучение. Записването и за трите е активно от 7 ноември 2022 година. Броят на студентите, които ще бъдат приети във всеки от тях, е неограничен. Записването става през сайта на университета и всеки желаещ може да го направи непосредствено преди старта на всеки курс.
Първо ниво “хоби пчелар” е изцяло онлайн и записването за него може да стане по всяко време. Студентите ще имат достъп до всички лекции и ще имат възможност да завършат спрямо собственото им темпо и свободно време. Второ ниво “хоби пчелар” е също онлайн, но за разлика от първия курс в него са включени ежеседмични онлайн срещи с преподавателите след всяка тема от учебната програма. Курсът стартира на 5 декември 2022 г. и приключва на 20 февруари 2023 година. Записването за него е до 4 декември 2022 година. Трето ниво “професия пчелар” е цялостната програма на университета и освен онлайн лекции и ежеседмични срещи с преподавателите, предлага и две практически обучения на терен. Курсът стартира на 10 февруари 2023 г. и приключва на 12 май 2023 година. Всеки желаещ може да се запише за него до 9 февруари 2023 година.
Моделът на обучение през новата учебна година дава възможност за безсрочен достъп до всички лекции, гъвкава програма и практически обучения на реален пчелин . Целта е в края на обучението всеки, който желае, да се превърне в истински пчелар.
Пълна информация за учебната програма, таксата за участие и сроковете за записване могат да бъдат намерени на сайта на университета: https://istinskimed.bg/bee-university.
За Kaufland България: Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,9 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.