337 тона текстил е събран разделно в магазините на Kaufland у нас през изминалата година

гр. София, 28 февруари 2022 г.
337 тона текстил е събран разделно в магазините на Kaufland у нас през изминалата година

Kaufland България има значителен принос към разделното събиране на текстил в страната. Това показва доклад на водещото предприятие за сортиране и преработка на употребявани дрехи у нас „Хюманита“ ССВ. През изминалата година от контейнери на дружеството, разположени на територията на дванайсет магазина от веригата, са събрани 337 тона текстил. Отчетеният резултат е с 13 % по-висок от 2020 г. и носи след себе си важни екологични, хуманитарни и социални ползи. Инициативата се провежда съвместно с Българския червен кръст (БЧК). Целта ѝ е да насърчава и развива разделното събиране и даряването на годни текстилни продукти, като щадящ природните ресурси модел на кръговата икономика.

Част от дарените дрехи се разпределят към Фонда за бедствия, аварии и кризи към БЧК и се използват за поддържането на допълнителен резерв в помощ на пострадали и нуждаещи се хора. Друга част от годния текстил осигурява достъп до облекла на хиляди в държави от Третия свят. Отделно от това, всеки килограм текстил, събран през изминалата година от контейнерите в магазините на Kaufland, генерира и парично дарение за подпомагане на Фонда за бедствия, аварии и кризи.

Внушителното количество текстилни изделия, събрано от обектите на веригата в страната, е спестило на природата хиляди тонове отпадъци, замърсявания с химикали и емисии метан. От „Хюманита“ са изчислили, че 337-те тона сортирани дрехи и изделия са предотвратили значителен разход на вода, енергия и замърсяване на въздуха с въглероден диоксид в размер на 5 055 тона . Благодарение на събрания в контейнерите текстил се спестяват също и средства от бюджета на общините за сортиране, извозване и депониране на отпадъци.

Kaufland България подкрепя инициативата за разделно събиране на текстил от 2016 година. Към днешна дата контейнери на „Хюманита“ ССВ и БЧК са разположени на територията на 12 магазина от веригата в София, Пловдив и Варна. Пълният им списък е достъпен на сайта на БЧК за всеки, който иска да направи дарение. Изискването към изделията - дрехи, домашен текстил, чанти и други аксесоари, е да бъдат чисти, в годно за употреба състояние и да са прилежно опаковани в затворена торба, както и да не се оставят извън контейнерите.

За Kaufland България: Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 1,7 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 61 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

За Български Червен кръст: Българският Червен кръст е доброволна организация, част от Международното червенокръстко движение. Чрез своята мрежа от доброволци в цялата страна БЧК подкрепя уязвимите хора в бедствени и кризисни ситуации.

За Хюманита:
Хюманита е водеща в сферата си иновативна компания. Портфолиото от дейности на групата на „Хюманита“ включва разделно събиране, сортиране, рециклиране на текстил, производство и продажба на рециклирани текстилни продукти.

[1] Изчисленията в доклада са приблизителни и са базирани на презумпцията, че цялото количество събран текстил е годно за употреба, както и че 100 кг разделно събран текстил предотвратява производството на 75 кг нов текстил;

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София