Борбата с климатичните промени е в ръцете на всеки с новата торба за пазаруване на Kaufland

гр. София, 01 февруари 2022 г.
Борбата с климатичните промени е в ръцете на всеки с новата торба за пазаруване на Kaufland

Какво означава климатично неутрален и как всеки може да допринесе за опазване на климата? Отговорът дава Kaufland България в мащабна комуникационна кампания, която стартира днес. Фокус в нея е новата торба за пазаруване на компанията, която е климатично неутрална, защото генерираните при нейното производство CO2 емисии са компенсирани чрез сертифицирани проекти за опазване на климата.

Освен климатично неутрална, торбата е за многократна употреба. Тя е издръжлива, може да бъде рециклирана, а 80% от материала за изработката й, е рециклирано фолио от хипермаркетите на веригата. С избора й всеки клиент може лесно да допринесе за намаляване на пластмасата и да направи нещо добро за климата. „С включването на климатично неутрални продукти в асортимента Kaufland дава на клиентите възможност да допринасят за околната среда, докато пазаруват. Вярваме, че малките действия водят към големи промени, а изборът да бъде ползвана всекидневно нашата климатично неутрална торба, е пример за такова действие. Именно това послание искаме да отправим чрез мащабната комуникационна, която започваме днес.“, коментира Гергана Димитрова, мениджър “Корпоративни комуникации” в Kaufland България.

С цел да осигури на клиентите повече възможности за отговорно потребление, компанията непрекъснато разширява гамата от щадящи околната среда продукти. Kaufland включва в асортимента си регионални и сезонни артикули, биопродукти, продукти в устойчиви опаковки и веган храни, които се приемат като възможност да се намали високата консумация на месни и млечни продукти, чието производство допринася за изменението на климата. Kaufland има собствен асортимент от вегетариански и веган продукти под марката K-take it veggie, които също като торбата за многократна употреба са климатично неутрални. С предлагането на климатично неутралните продукти Kaufland прави и поредна стъпка за изпълнение на целите от своята стратегия за климата.

Кога един продукт е климатично неутрален?

При производството и транспорта на всеки продукт се генерират CO2 емисии. При климатично неутралните продукти тези емисии са компенсирани чрез сертифицирани проекти за опазване на климата. Такива могат да бъдат залесявания или замяна на технологии, които влияят негативно на климата, с щадящи го алтернативи. Най-общо: емисиите се изчисляват, намаляват (където това е възможно) и компенсират. В Kaufland процесът е в четири стъпки:
Избягване и намаляване: където е възможно, избягваме и намаляваме емисиите на CO2. Например, чрез спестяване на пластмаса и използване на рециклиран материал;
Изчисляване на CO2 емисиите: регистрираме емисиите, които възникват при производството на нашите артикули (суровини, опаковки, транспорт), и изчисляваме т.нар. въглероден отпечатък на продукта;
Компенсиране на CO2 емисиите чрез сертифицирани проекти за опазване на климата: компенсираме всички емисии, чието избягване е невъзможно, като подкрепяме проекти за опазване на климата;
Етикет „климатично неутрален“: за улеснение на клиентите маркираме нашите неутрални по отношение на климата продукти с етикет „климатично неутрален“. Такива са някои продукти от наши собствени марки. Като торбата ни за многократна употреба и серията K-take-it-veggie. С избора на продукт с такъв етикет всеки клиент допринася за опазване на климата.
Повече за стратегията на Kaufland България за климата вижте ТУК.


За Kaufland България: Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,7 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 61 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София