До 2025 година опаковките на собствените марки продукти на Kaufland ще съдържат средно 25 на сто рециклат

гр. София, 19 ноември 2021 г.
До 2025 година опаковките на собствените марки продукти на Kaufland ще съдържат средно 25 на сто рециклат

Групата Schwarz, от която е част Kaufland България, увеличава целта за включване на рециклат в опаковките на продуктите на собствените марки продукти на компаниите от групата. След равносметка на напредъка по груповата  REset Plastic* стратегия е решено тази цел да бъде увеличена от средно 20 до 25 на сто.

Изводите за напредъка са направени на база на публикувания през ноември доклад Global Commitment 2021 на фондация „Елън Макартър“. Инициативата цели преминаване към кръгова икономика, а групата Schwarz се присъедини към нея през 2018 година.

Равносметката на Schwarz отчита сериозни стъпки към постигане на амбициозните цели от REset Plastic стратегията. Серия от мерки са допринесли за това в опаковките на собствените марки продукти на компаниите от групата да се използва средно 13 процента по-малко пластмаса. Мерките включват отстраняване на пластмасата от опаковките, като например премахване на пластмасови капаци за еднократна употреба при млека и други напитки, замяна на пластмасови опаковки с хартиени, продажба на неопаковани плодове и зеленчуци, като към момента 57%  от плодовете и зеленчуците във всички Kaufland държави са неопаковани.

Въпреки постигнатото дотук Schwarz продължава да намалява ползването на пластмаса навсякъде, където е възможно, като в същото време се фокусира върху насърчаването на кръговата икономика и свързаното с нея използване на рециклирани материали. Групата включва рециклат в опаковките на продуктите на собствените марки продукти и предлага продукти, изработени изцяло от рециклиран материал.

На този фон Schwarz прави следваща крачка и увеличава целта за включване на рециклат до средно 25 на сто. Досега целта на групата беше за средно 20% рециклат в опаковките на продуктите на собствените марки до 2025 година.

У нас Kaufland работи усилено не само за прилагане на мерките, заложени в стратегията REset Plastic, но  и активно допринася за популяризиране на проблема с пластмасата за еднократна употреба, като подкрепя и реализира редица проекти. Сред тях са Kaufland София Полумаратон без пластмаса за еднократна употреба, Софийският фестивал на науката, кампанията в подкрепа на рециклирането „Книги за смет“, издаването на детската образователна книга „Къде отива боклукът?“, интерактивната изложба #ЗаедноДействайСМузейко  в магазини на Kaufland, програмата за младежки иновации на WWF България - Panda Labs.

Повече информация за действията на Kaufland срещу пластмасата можете да видите ТУК. За действията на компанията срещу замърсяването с микропластмаса четете ТУК.

* REset Plastic е 360-градусовата стратегия на Schwarz групата срещу замърсяването с пластмаса.

Ръководните принципи на REset Plastic:

1. REduce: въздържаме се от ползването на пластмаса, където е възможно;

2. Redesign: проектираме и разработваме продукти, така че да могат да бъдат рециклирани;

3. Recycle: събираме, сортираме, рециклираме и затваряме цикъла на рециклиране;

4. Remove: помагаме за премахването на пластмасови отпадъци от околната среда;

5. Research: инвестираме в научноизследователска и развойна дейност, за да намерим иновативни решения и допринесем чрез тях за рециклирането и опазването на ресурсите.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 400 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София