Над 18 000 лева бяха събрани в хипермаркети Kaufland в подкрепа на програмата "Топъл обяд" на Български Червен кръст

гр. София, 14 октомври 2021 г.
Над 18 000 лв. бяха събрани в подкрепа на програмата "Топъл обяд" на БЧК

Сумата от 18 297 лв. беше събрана в хипермаркетите на Kaufland България, където клиентите на веригата даряваха средства в подкрепа на програмата "Топъл обяд" на Български Червен кръст (БЧК). В рамките на целия месец септември посетителите на всички 60 хипермаркета в 34 града в страната имаха възможност да подпомогнат осигуряването храна в училище за деца в неравностойно положение.

Първенец в даренията в 13-ото издание на инициативата е Плевен, следван от София-град и Пловдив. Всички събрани средства от инициативата се предоставят за безплатен обяд на деца от уязвими семейства – сираци, полусираци, от многодетни семейства, с трайно безработни родители.

Досега дарителската кампания традиционно се провеждаше за Великден и Коледа, но тази година за първи беше организирана през септември и по повод първия учебен ден. Партньорството между Kaufland България и Български Червен Кръст продължава вече 13 години. В рамките на този период Kaufland и клиентите на веригата са подпомогнали програмата „Топъл обяд“ с общата сума от 443 841 лв., с които са осигурени 221 920 безплатни топли обяда за нуждаещи се деца в цялата страна.

По информация на БЧК топлият обяд често се оказва причина част от децата да посещават учебни занятия. Програмата успява да върне в класните стаи повече от 19 000 деца от цялата страна. През изминалата учебна година, въпреки пандемията с COVID-19, проектите продължиха да се реализират чрез хранителни пакети на седмична или месечна база, а в Благоевград, Варна, Пазарджик и Търговище децата, включени в Програмата, получаваха топла храна ежедневно. През настоящата учебна година безплатен топъл обяд отново ще получат нуждаещи се деца от социално слаби семейства в 18 области в страната.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 400 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София