Kaufland България се включва в инициативата "Капачки за бъдеще"

гр. София, 15 октомври 2021 г.
Kaufland България се включва в инициативата "Капачки за бъдеще"

Kaufland България се включва в националната инициатива „Капачки за бъдеще“. На 16 октомври между 10:00 и 14:00 часа всеки желаещ да подкрепи кампанията и да предостави за рециклиране събраните от него капачки и алуминиеви кенчета, ще може да го направи на паркингите на магазини Kaufland в следните градове:

  • гр. Кюстендил – паркинга на Kaufland на бул. „Македония“ 10
  • гр. Перник – паркинга на Kaufland на ул. “6-и май“ 1
  • гр. Благоевград – паркинга на Kaufland на ул. „Св. Димитър Солунски“ 21
  • гр. Търговище – паркинга на Kaufland на бул. „Ал. Стамболийски“ 27
  • гр. Плевен – паркинга на Kaufland на ул.“ Гренадерска“ 119

Националната инициатива „Капачки за бъдеще“ се провежда за четвърта поредна година, като в рамките на това издание освен пластмасови капачки от различни бутилки, за първи път ще се събират за рециклиране и алуминиеви кенчета. Кампанията предвижда събраните средства да бъдат използвани за закупуване на медицински транспорт за градовете Плевен, Стара Загора и Варна. В предходното издание през пролетта бяха събрани средства за закупуването на първата неонатална линейка извън гр. София.

Това е поредната инициатива, свързана с рециклирането и ползите от него, която Kaufland България подкрепя активно през последните години. Веригата традиционно организира и участва в множество кампании и събития, обвързващи грижата към околната среда с различни социални каузи.

Kaufland България подкрепя инициативата в контекста на дългосрочния си ангажимент за ограничаване на пластмасата за еднократна употреба, предотвратяване на нейното използване, повече рециклиране и по-устойчиви опаковки. Компанията прилага в България RЕset Plastic* - стратегията срещу замърсяването с пластмасата на Schwarz Group, част от която е Kaufland. В дългосрочен план търговската верига има за цел да намали употребата на пластмаса с минимум 20% до 2025 г. и да има 100% рециклируеми опаковки на продуктите собствена марка.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 400 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева.

*За Reset Plastic: Групата Schwarz е една от най-големите международни компании за модерна търговия, в която влизат Kaufland и Lidl. Групата осъзнава своята отговорност към околната среда и предприема конкретни мерки. С REset Plastic Schwarz разработи всеобхватна международна стратегия в пет основни направления, които правят възможно реализирането на визията „По-малко пластмаса – затвoрен на цикъла на рециклиране“.

Петте основни принципа на стратегията REset Plastic са:

RЕduce: въздържаме се от ползването на пластмаса, където е възможно;

Redesign: проектираме и разработваме продукти, така че да могат да бъдат рециклирани;

Recycle: събираме, сортираме, рециклираме и затваряме цикъла на рециклиране;

Remove: помагаме за премахването на отпадъци от пластмасови отпадъци от околната среда;

Research: инвестираме в проучвания, разработване на иновативни решения и информираност за рециклирането.

 

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София