Групата Schwarz, от която е част Kaufland България, разширява целите на своята стратегия за пластмасата - REset Plastic

гр. София, 29 юли 2021 г.
Групата Schwarz, от която е част Kaufland България, разширява целите на своята стратегия за пластмасата - REset Plastic

Групата Schwarz, от която е част Kaufland България, разширява целите на своята стратегия за пластмасата - REset Plastic, и възнамерява до 2025 г. да включи средно 20% рециклат в опаковките на продуктите на собствените си марки.

От 2018 г. Kaufland преследва целите, заложени в стратегията REset Plastic, до 2025 г. да намали употребата на пластмаса с минимум 20% и да направи максимално  рециклируеми 100% от опаковките на собствените марки продукти. С новата цел за използване на рециклат групата Schwarz се ангажира да насърчава кръговата икономика.

За да постигнат целите на стратегията за пластмасата, компаниите от групата Schwarz  прилагат редица мерки. Сред планираните до края на 2021 г. е отказ от използване на черна пластмаса в опаковките на собствените марки продукти на компании от групата, тъй като тази пластмаса затруднява рециклирането.

У нас Kaufland работи усилено не само за прилагане на мерките, заложени в стратегията REset Plastic, но  и активно допринася за популяризиране на проблема с пластмасата, като подкрепя и реализира редица проекти. Сред тях са Kaufland София Полумаратон без пластмаса за еднократна употреба, Софийският фестивал на науката, компанията в подкрепа на рециклирането „Книги за смет“, издаването на детската образователна книга „Къде отива боклукът?“, интерактивната изложба #ЗеленодействайСМузейко в магазини на Kaufland, програмата за младежки иновации на WWF България - Panda Labs.

Повече информация за действията на Kaufland срещу пластмасата можете да видите ТУК. За действията на компанията срещу замърсяването с микропластмаса четете ТУК.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 400 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева. Вижте повече на www.kaufand.bg

За RЕset Plastic: Групата Schwarz е една от най-големите международни компании за модерна търговия, в която влизат Kaufland и Lidl. Групата осъзнава своята отговорност към околната среда и предприема конкретни мерки. С REset Plastic Schwarz разработи всеобхватна международна стратегия в пет основни направления, които правят възможно реализирането на визията „По-малко пластмаса – затворен цикъл на рециклиране“.

Петте основни принципа на стратегията REset Plastic са:

RЕduce: въздържаме се от ползването на пластмаса, където е възможно;

Redesign: проектираме и разработваме продукти, така че да могат да бъдат рециклирани;

Recycle: събираме, сортираме, рециклираме и затваряме цикъла на рециклиране;

Remove: помагаме за премахването на отпадъци от пластмасови отпадъци от околната среда;

Research: инвестираме в проучвания, разработване на иновативни решения и информираност за рециклирането.

Вижте повече на: www.reset-plastic.com.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София