Kaufland България завърши трета учебна година на програмата си за дуално обучение

гр. София, 03 юни 2021 г.
Kaufland България завърши трета учебна година на програмата си за дуално обучение

Със завършването на учебната година 20 ученика от НФСГ, София (Национална финансово-стопанска гимназия) и ПГИ, Перник (Професионална гимназия по икономика) завършиха и дуалното си обучение по програма на Kaufland България. Настоящата 2020/2021 е трета поредна учебна година за партньорството на компанията с няколко български учебни заведения.

Общо 40 са учениците, които през 2020/2021 учебна година се включиха в рамките на програмата за дуално обучение на Kaufland. Плановете за следващата учебна 2021/2022 година включват участието на нови 13 ученика от 11 клас на гимназиите, с които компанията традиционно си партнира. Kaufland България ще добави в програмата за дуално обучение и  Варненска Търговска Гимназия „Георги С. Раковски“ - с други 10 ученика от 11 клас през учебната 2022/2023 година. Следваща стъпка по развитието на програмата ще обхване и градовете Велико Търново и Русе.

В рамките на тази програма учениците придобиват лични и професионални умения в реална работна среда, като съчетават практика в хипермаркет на Kaufland с учебните си занимания. Това им дава възможност да опознаят отблизо процесите в един от най-динамичните сектори на модерната търговия, както и да бъдат част от сплотения екип на водещата компания в ритейл сектора, налагаща стандарти за високо качество на обслужване на своите клиенти. Сред основните практически дейности на дуалните ученици са активната комуникация с клиенти, регулярни проверки на свежестта и качеството на предлаганите продукти, контрол на сроковете на годност и поддръжка на безупречния вид на хипермаркета.

„Kaufland ме научи на доста неща и съм благодарен за това! Най-важното е, че ме научи какво е да работиш в голям магазини от този мащаб и как се изкарват пари. Научи ме да се държа учтиво с клиентите. Това е нещо ключово - дори и да не можеш да помогнеш веднага, важно е да си любезен и това се оценява. Благодаря и на колегите, които ми помогнаха с обучението ми в Kaufland!“, споделя Борислав Спасов, ученик от 12-ти клас в НФСГ, който завърши програма за дуално обучение на търговската верига.

Наред с практиката в хипермаркет, в Kaufland дуалните ученици получават специално разработен спрямо техните нужди обучителен план, в който те имат възможност да преминат през редица онлайн обучения, насочени към надграждане на техните лични и основни професионални знания и умения.

За ефективното усвояване на практическите знания на учениците се грижат 28 опитни служители на компанията. В ролята си на ментори те отговарят за въвеждането на учениците в работата, разпределението на техните ежедневни задачи, определянето на работния им график и оценяването на представянето им. Всички дуални ученици са равноправни служители на Kaufland – те получават трудово възнаграждение и имат достъп до социалните придобивки, които компанията осигурява на своя екип.

„В Kaufland научих какво е истинска работа и с колко труд се изкарват парите.“, разказва Кристияна Ангелова, която наскоро завърши 12-ти клас в НФСГ и дуалното си обучение в компанията. „Изключително благодарна съм, че попаднах в Kaufland и станах част от големия екип. Плановете ми са след 12-ти клас са да продължа образованието си, но бих препоръчала моя филиал (Витоша) на други ученици, които имат желание да се включат в такова обучение. Сега Kaufland е любимото ми място за пазаруване, но предполагам това се дължи на страхотните служители и управителя на филиала ни.“, допълва тя.

Kaufland България развива програмата си за дуално обучение от 2018 година насам. С мащабния проект компанията цели да създаде възможности за ранно кариерно развитие на младежи. Всяка година между 70 и 100 ученици преминават през дългогодишната практикантска програма на Kaufland. Вече трета година компанията провежда своя най-голям проект за развитие на млади таланти „Управители на бъдещето“. От една година Kaufland провежда и поредица безплатни онлайн семинари под името We Know, You Grow, които целят да запознаят отблизо младежи с работата в сектора за модерна търговия и да им дадат практически съвети за подобряване на техните личностни и професионални качества. Някои от най-гледаните теми в поредицата са: «Как да изградим и поддържаме портфолио от качествени продукти?», «Да поговорим за Digital. Възможности, успешни практики и смели решения», «Брандът „АЗ“? Или как да позиционираме себе си като личности и професионалисти», «Един ПР може ли? Или кои са митовете на ПР професията.»

Благодарение на успешните си работодателски практики три поредни години Kaufland България е сертифицирана като Топ работодател от международния независим институт Top Employers Institute. В началото на годината Kaufland България бе официално обявена за "Препоръчан работодател" в проучване на сдружение "Общност за човешки ресурси в България", Bulgarian HR Community и To the Top Agency. Успоредно с това, компанията получи две отличия в тазгодишното издание на Employer Branding Awards на b2b Media, където беше обявена за Employer Brand Leader на годината и спечели I-во място в категорията „Employer Branding Idea (in pandemic times)“ за реализирането на кампаниите „АзПомагам“ и „Разчитайте на нас“, с фокус върху своите служители с техните най-силни качества. Отново за кампанията „Разчитайте на нас“ Kaufland получи отличие по отношение на своята работодателска политика от BAPRA Bright Awards 2021. В проучването на ManpowerGroup България, провело се в периода февруари – април 2021 г. за очакванията, нуждите и нагласите на младите таланти към компаниите в страната, Kaufland се нареди сред най-предпочитаните от студентите работодатели у нас.

Повече за работодателската политика на Kaufland можете да научите на kariera.kaufland.bg.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 400 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София