Износ на български стоки за близо 52 млн. лв. е реализиран за последните две години с подкрепата на Kaufland България

гр. София, 04 юни 2021 г.

Български стоки за близо 52 млн. лв. са реализирани на европейския пазар благодарение на Kaufland през последните две години. През 2019 година в мрежата на Kaufland в Европа е регистриран износ за близо 25 млн. лв. а през 2020 година оборотът от износа на родни продукти надхвърля 27 млн. лв., което е 11% ръст спрямо предходната година.

„Данните за реализацията на български продукти в Европа с подкрепата на Kaufland България и отбелязаният ръст в техния износ в предизвикателна година на криза ясно показват усилията ни все по-силно да подпомагаме развитието на българските производители и да им осигуряваме достъп до чуждестранни пазари. Работим рамо до рамо с българското производство от началото на дейността си в страната, а устойчивото ни партньорство с тях винаги е било основен приоритет на Kaufland”, коментира Иван Чернев, главен изпълнителен директор на Kaufland България.

28 са българските доставчици, които през последните две години са изнесли своя продукция в 6 от държавите, в които Kaufland развива дейността си. Румъния е на първо място сред всички Kaufland страни, в които българските производители изнасят своята продукция – 85% от българския износ се формира в северната ни съседка. След нея се нареждат Германия, Словакия, Чехия, Полша и Хърватия.

Общо над 475 различни артикула са изнесли българските производители в мрежата на Kaufland. Най-голям дял заемат продукти в категориите текстилни изделия и стоки за дома, а след тях се нареждат захарни изделия, основни храни, сладолед, месо и плодове. Български са и производителите, които създават редица продукти от портфолиото на собствените марки на Kaufland, каквато е например KLC. Собствените марки на Kaufland са харесвани и утвърдени брандове на българския и чуждестранния пазар, благодарение на своето високо, доказано чрез редица сертификации качество, и на атрактивната за потребителите цена.

Подкрепата на българското производство винаги е билa приоритет за Kaufland България. Понастоящем компанията работи с над 700 български производители, а със 170 от тях си партнира от началото на своята дейност на българския пазар. Над 60% от производителите, с които Kaufland България работи, са български, а 86% от оборота си компанията формира от местни доставчици. През 2020 година компанията задълбочи подкрепата си към българското производство с лансирането на пазара на две нови марки – първата национална продуктова линия „Брей“ от изцяло български производители и „Шеф месар“ – висококачествено българско месо, сертифицирано по стандарта TÜV Nord.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 000 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София