Kaufland България е домакин на финалистите от първия семестър в Panda Labs – глобалната иновационна платформа на WWF

гр. София, 14 май 2021 г.

Днес в София Тех Парк се провежда финалният етап от мастъркласа „Бъдещето на отпадъците“, част от младежката иновационна програма на WWF България – Panda Labs – която Kaufland България подкрепя в ролята си на един от основните съмишленици на инициативата у нас. Участниците са три отбора от ученици и студенти на възраст между 15 и 25 години, с афинитет към иновациите, технологиите, природните науки и опазването на околната среда. Те се състезават за голямата награда от 10 000 лева, с помощта на която ще създадат стартъп и реален прототип на своята идея за намаляване и оползотворяване на отпадъци в рамките на 2021.

Жури, в което и Kaufland България участва, определи отбора-победител с най-перспективен бизнес план, с който да превърне идеята си в успешен продукт или услуга. Това е отборът на КафЕко, които предлагат план за  създаване на еко капсули за отопление от кафе и друг остатъчен материал.

На финалната права в състезанието останаха и отборите на EcoFemly с идея за мобилнo приложениe, което да дава информация дали харесания продукт може да бъде рециклиран и да стимулира потребителите да рециклират повече, както и на WastEd Pandas, които предлагат мобилно приложение, което да повиши осведомеността на потребителите за разделното изхвърляне на отпадъци.  Те бяха избрани да се включат в тематичния мастърклас „Бъдещето на отпадъците“ в конкуренцията на стотици кандидатури по тази тема.

В деня на финала Kaufland България посрещна трите отбора-финалисти от този мастърклас на специално тематично посещение в един от своите хипермаркети и на лекция за “RЕset Plastic” – международната корпоративна стратегия за управление на отпадъците на Schwarz Gruppe – и как тя на практика се прилага от Kaufland у нас.
В неделя, 16.05., следва срещата и с четирите най-добри отбора от мастъркласа „Бъдещето на храната“, които ще се състезават за своята награда.  

Kaufland България припознава темите, които са обект на разработване  по програмата Panda Labs, в унисон със своята концепция за устойчиво развитие под мотото "Действията носят промяната". Корпоративната социална отговорност на Kaufland в България се прилага в последователни действия в различни области, сред които водещите са „Родина", „Хранене" и „Природа“ и именно с тях компанията обвързва тематичните проекти в Panda Labs на WWF.

Фокусът на Kaufland България върху включените от WWF теми в програмата Panda Labs не е от днес. В контекста на направление "Родина" компанията  развива партньорски отношения с български производители, работи активно с местните общности в различни дарителски инициативи и чрез доброволчество на служителите си.
В контекста на направление "Хранене" компанията цели да насочи вниманието към активния начин на живот и да стимулира навици за устойчиво потребление сред клиентите. А в направление "Природа" Kaufland  работи със силен фокус върху енергийната ефективност на своята дейност и ограничаване на пластмасата за еднократна употреба.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 400 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева.

За WWF България: Основана през 1961 г., международната природозащитна организация WWF [Ве-Ве-Еф] развива дейности в над 100 държави с помощта на 7000 служители и над 5 милиона доброволци. WWF работи за подобряване на състоянието на околната среда, за да може хората да живеят в хармония с природата. В България WWF се занимава със защитените територии и местообитанията от европейско значение в мрежата Натура 2000, горите и сладководните екосистеми, устойчивото развитие на селските райони, промените в климата.

Kaufland България е домакин на финалистите от първия семестър в Panda Labs – глобалната иновационна платформа на WWF
Kaufland България е домакин на финалистите от първия семестър в Panda Labs – глобалната иновационна платформа на WWF

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София