В Световния ден на Земята Kaufland информира клиентите си за ключовата роля на пчелите за биоразнообразието

гр. София, 23 април 2021 г.
В Световния ден на Земята Kaufland информира клиентите си за ключовата роля на пчелите за биоразнообразието

Информационна кампания за ролята на пчелите за биоразнообразието организира Kaufland по повод Световния ден на Земята – 22 април. Клиентите бяха информирани за това, че местообитанията за пчелите и храната за тях намаляват и получаваха семена за медоносни растения, които създават безценни убежища за опрашващите насекоми.

Акцията се състоя във всички хипермаркети на компанията в страната в следобедните часове на вчерашния ден. Поради огромния интерес в някои градове семената и информационните листовки за тях се изчерпаха за по-малко от час.

„От пчелите зависи нашата храна - без тях нямаше да има плодове и зеленчуци. Нямаше да има и цветя. Те опрашват почти всички растения, които пък осигуряват кислород. Но местообитанията за пчелите и храната за тях намаляват и затова имат нужда от помощта на всички нас. “, каза Гергана Димитрова, мениджър „Корпоративни комуникации“ в Kaufland.

За целта не е нужен двор или специални усилия - няколко саксии с медоносни растения могат да превърнат всеки балкон в тяхно безценно убежище. Медоносни растения са лайка, лавандула, маргаритки, метличина, слънчоглед, коприва, салвия, босилек, мащерка и други. Освен че са лесни за отглеждане, те привличат полезни насекоми. Друг начин да се помогне на опрашващите насекоми е чрез къщичка за тях – тя им предоставя място за гнездене и презимуване.

Информационна кампания за ролята на пчелите е поредната инициатива на Kaufland в контекста на усилията на компанията в подкрепа на биоразнообразието. Веригата има ангажимент за редуциране и избягване на пестициди при отглеждането на цветя и растения и работи рамо до рамо със своите доставчици да използват предимно биологични препарати  и да спазват и прилагат Етичен кодекс за бизнес партньори по веригата за доставки на Kaufland. Ангажиментите на веригата са обобщени в публикувания „Доклад за прозрачност Цветя&Растения“. Kaufland целенасочено включва в своя асортимент растения, благоприятни за пчелите, както и семена за тях. Предоставяните във вчерашната акция могат да бъдат купени в хипермаркетите на веригата в цялата страна. Също като част от усилията в подкрепа на биоразнообразието през изминалия уикенд служители на компанията засадиха в Пловдив медоносна горичка от 150 липи.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 000 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София
Мерки във връзка с разпространението на COVID-19

Kaufland България носи отговорност за здравето на своите служители и техните семейства.

Във връзка с разпространението на COVID-19 предприемаме превантивни мерки за сигурността и здравето на нашия екип и клиентите ни. Запознайте се с тях.

Мерки във връзка с разпространението на COVID-19