Kaufland България се включва с казус към участниците в хакатона "Бъдещето на храната" на Panda Labs

гр. София, 16 април 2021 г.
Kaufland България се включва с казус към участниците в хакатона "Бъдещето на храната" на Panda Labs

На 16-18 април 2021 г. се провежда вторият от поредицата хакатони на младежката програма за иновации Panda Labs на WWF България, който Kaufland България подкрепя в ролята си на един от основните й съмишленици. Темата ще бъде „Бъдещето на храната“ и в него десетки младежи от цялата страна ще търсят варианти за устойчиво и екологично производство и снабдяване с храна, с помощта на  представители на науката, бизнеса и НПО сектора.

80-те участника са подбрани от 170 отборни и индивидуални кандидатури. Основните герои в програмата са младежи на възраст между 15 и 25 години с афинитет към науката, технологиите, иновациите или предприемачеството. Те ще работят в отбори между 3 и 5 души по методологията „дизайн мислене“, която насърчава генерирането на нестандартни и алтернативни решения.

И този хакатон, както и първият, който бе на тема „Бъдещето на отпадъците“,  ще предложи на младежите звездно участие на лектори от света на науката и бизнес средите. Заедно те ще разгледат темата „Бъдещето на храната“ с фокус върху устойчивото и щадящо околната среда производство, намаляването на хранителни отпадъци, здравословното хранене и др.

Kaufland България ще представи настоящата ситуация и предизвикателствата при управлението на хранителните отпадъци в търговския сектор. Други лектори в програмата са екологично Сдружение „За Земята“; Център за приложни изследвания и иновации в природните науки (CASI) с идеи за създаване на иновации в сферата на храните; Институт по криобиология и хранителни технологии, които ще издадат тайни от менюто на астронавтите; български стартъп компании за производство на храна от насекоми, а също и за намаляване на хранителните отпадъци чрез мобилно приложение.
Представянето на идеите на младежите по предварително поставени предизвикателни теми за бъдещето на храната ще е в последния ден от хакатона - 18 април. Отборите победители, предложили най-впечатляващите и иновативни решения, ще получат възможността да отидат на Мастърклас, където да доразвият идеята си за продукт или услуга с бизнес план и подкрепа от ментори. Най-добрата идея ще получи шанса да се превърне в успешен стартъп и ще бъде подкрепена с първоначално финансиране в размер на 10 000 лв. за създаване на прототип.

В края на април ще стартира и платформата за кандидатстване за следващия семестър, „Бъдещето на мобилността“, който ще се проведе през юни и юли тази година.

Фокусът на Kaufland България върху включените от WWF теми в програмата Panda Labs не е от днес. В контекста на направление "Родина" компанията  развива партньорски отношения с български производители, работи активно с местните общности в различни дарителски инициативи и чрез доброволчество на служителите си. В контекста на направление "Хранене" компанията цели да насочи вниманието към активния начин на живот и да стимулира навици за устойчиво потребление сред клиентите. А в направление "Природа" Kaufland  работи със силен фокус върху енергийната ефективност на своята дейност и ограничаване на пластмасата за еднократна употреба.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 400 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева. Вижте повече на www.kaufland.bg

За WWF България: Основана през 1961 г., международната природозащитна организация WWF [Ве-Ве-Еф] развива дейности в над 100 държави с помощта на 7000 служители и над 5 милиона доброволци. WWF работи за подобряване на състоянието на околната среда, за да може хората да живеят в хармония с природата. В България WWF се занимава със защитените територии и местообитанията от европейско значение в мрежата Натура 2000, горите и сладководните екосистеми, устойчивото развитие на селските райони, промените в климата.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София