Kaufland България е партньор на събитието "Уикенд на идеите" и подкрепя "Тийноватор" в третото му издание през 2021

гр. София, 18 февруари 2021 г.

Превърналият се в традиционен стартъп уикенд за ученици „Уикенд на идеите” ще се проведе на 27и 28.02.2021 г. Подкрепената за пореден път от Kaufland България инициатива се организира от „Тийноватор“ - програма за насърчаване на предприемаческата култура и бизнес мисленето сред учениците от 10. и 11. клас.

Събитието „Уикенд на идеите” тази година ще се проведе изцяло онлайн, като в него ще се включат 150 ученици от стартъп клубове в училища в София, Варна, Враца, Добрич, Димитровград, Бургас, както и 30 ментори.

Проектът е фокусиран върху стимулиране на креативното мислене на учениците и върху развиване на предприемаческите им умения. Ментори от стартиращи и развити компании в България и с опит в различни сфери - помагат на ученици в 10. и 11. клас да открият страстта си и да я превърнат в печеливш стартъп проект. Методиката на обучение на Тийноватор е разработена през 2018 година на базата на успешни практики от Станфордския университет.

В Тийноватор учениците работят тясно с менторите и създават работещи компании, като се научават да презентират пред инвеститори, да създават бизнес и маркетинг план, да работят ефективно в екип и да печелят. Идеите им обхващат широк спектър от сфери - “Устойчив бизнес модел“, „Иновативна идея“, „Зелен бизнес“, „Социална иновация“, „IT проект“. В края на годината се състезават пред жури от инвеститори, а отборът-победител участва в международно състезание.

„Тийноватор е пряката връзка между бизнес и стартъп средата в България и учениците в българските училища, и то в последните години на обучението им в училище, в които избират каква специалност да изучават и по какъв кариерен път да поемат. Събития като Тийноватор Уикенд на идеите дават възможност на учениците да демонстрират усвоените през първите месеци на програмата умения за презентиране, design thinking, изграждане на бизнес модел и др., пред жури от представители на успешни компании в България и инвеститори. Учениците черпят невероятен опит от източника чрез този пряк контакт и чрез работата с ментори предприемачи през цялата година”, казва Вероника Рачева, ръководител на Тийноватор.

В първите две години в „Тийноватор“ взеха участие над 300 ученици от 17 училища в три града. Бяха създадени над 20 стартъп компании, някои от които продължават да функционират успешно. Победителите от миналата учебна година - обучителната програма по роботика EduBots,  получиха 10 000 евро инвестиция, а от платформата за събития PartyMe са в преговори за продажба на компанията.

В настоящата, трета година на „Тийноватор“ училищните клубове ще се организират по авторската методика на Ustvarjalnik/Uschool, Словения. Чрез нея от 2011 г. до днес е изградена мрежа от над 200 училищни клуба по предприемачество за гимназисти в Словения, Полша, Унгария, Англия, САЩ и Мексико. Учебната програма е разработена в един от водещите световни акселератори „The Unreasonable Institute”, САЩ. Програмата се провежда изцяло онлайн в девет държави на три континента.

Kaufland България е основен партньор на инициативата у нас, като представители на компанията са част от журито в уикенда на идеите, представят презентации на различни теми в специални уъркшопи и осигуряват 150 ранички с продукти предимно от собствени марки на Kaufland, които ще бъдат изпратени на участниците.  

„В качеството си на лидер в модерната търговия, със своята подкрепа в инициативата Kaufland България цели да подпомогне създаването на среда, в която да се изграждат бъдещите бизнес лидери у нас,“ коментира Гергана Димитрова, Мениджър „Корпоративни комуникации“ в Kaufland България.

Други партньори са Фондация Америка за България и Българският център по предприемачество.

За Kaufland България: Kaufland е част от водещата европейска група в сектора на търговия на дребно Schwarz. В България компанията е пазарен лидер с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лева и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 000 служители. Kaufland има 60 хипермаркета в 34 града с асортимент, надхвърлящ 20 000 артикула в най-големите обекти. За времето от своето идване в България през 2006 г. до днес компанията се превръща в значим фактор за стимулирането на националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лева.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София
Мерки във връзка с разпространението на COVID-19

Kaufland България носи отговорност за здравето на своите служители и техните семейства.

Във връзка с разпространението на COVID-19 предприемаме превантивни мерки за сигурността и здравето на нашия екип и клиентите ни. Запознайте се с тях.

Мерки във връзка с разпространението на COVID-19