Над 400 продукта от собствените текстилни марки на Kaufland са изработени от сертифициран биопамук

гр. София, 29 септември 2020 г.

Броят на текстилните продукти от собствените колекции на Kaufland България вече достига до над 800 артикула, като над 400 от тях са сертифицирани по Глобалния стандарт за органичен текстил (GOTS*). Това означава, че над половината от собствения текстил на компанията е изработен от влакна от био памук, затвърждавайки цялостната политика на Kaufland България за отговорно производство и развитие на устойчив асортимент. От началото на годината търговската верига е реализирала продажби от над половин милион сертифицирани текстилни продукта от петте си собствени колекции.

Стандартът следи за екологосъобразните процеси и условия на всяка стъпка по цялата производствена линия от полето до гардероба, а именно от отглеждането на памука до крайния продукт. Пет от основните текстилни марки на компанията притежават сертификата. Това са Kuniboo за най-малките, Hip&Hopps за подрастващите, Oyanda за дамите, Townland за господата и Liv&Bo – текстил за дома.

GOTS е водещият в световен мащаб стандарт, който гарантира устойчивото производство на текстил – от добива на биологично произведени естествени суровини, през екологично и социално отговорно производство, до опаковането и прозрачното обозначаване. Един продукт може да носи „GOTS органичен етикет“ само ако е произведен от поне 95% естествено отгледани органични влакна, а за да притежава печата на GOTS „Произведено от…“, се изискват поне 70%. Над 200 продукта от собствения текстил на компанията са създадени от 100% био памук – това са артикулите под марката Kuniboo, които съдържат памук.

Памукът, от който са произведени собствените текстилни марки на Kaufland, както и работното облекло на екипа на компанията, се култивира органично, което означава, че се поддържа по-ниска консумация на вода в сравнение с конвенционалните методи, преработва се без използването на вредни за околната среда химикали – без изкуствени торове, химически дефолианти и хлор. За да се гарантира пълното съответствие с критериите, стандартът се основава на двойна система за контрол – чрез проверки на място при производствения процес, както и регулярни анализи.

Ангажиментът на Kaufland

Сертификатът GOTS е част от серия мерки в стратегията за устойчив текстил на Kaufland.

В допълнение Kaufland сертифицира собствения си текстил и по стандарти като Ökotex**  и преобразува опаковките на собствените си текстилни продукти от пластмаса

в рециклирана хартия и картон, произхождащи от устойчиво стопанисвани гори и сертифицирани по стандарта FSC***.

Повече информация за устойчивото производство на собствения текстил на Kaufland можете да намерите тук: kaufland.bg/gots.

*Стандартът GOTS: (Глобалния стандарт за органичен текстил) e световно признат стандарт, който гарантира устойчиво производство на текстил – от добива на биологично произведени естествени суровини, през екологично и социално отговорно производство, до прозрачното обозначаване.

**Стандарт Ökotex 100: Глобален стандарт за независимо тестване и сертифициране на текстилни продукти, който гарантира, че всички части на артикула отговарят на изискванията и критериите, които са поставени: текстил, копчета, етикети, използвани цветове, конци, ципове.

***Стандарт FSC: В асортимента на Kaufland ще откриете огромен избор от собствена марка продукти, сертифициарни спрямо строгите изисквания на Forest Stewardship Councils, сред които салфетки, тоалетна хартия и носни кърпички, както и въглища за скара. При покупката на продукти, сертифицирани от FSC, Вие изисквате устойчиво стопанисване на горите по целия свят.

За Kaufland България

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,6 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 000 служители. През 2019 г. компанията разполага с 60 хипермаркета в 34 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с инвестиции от над 1,4 млрд. лв.

Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София
Мерки във връзка с разпространението на COVID-19

Kaufland България носи отговорност за здравето на своите служители и техните семейства.

Във връзка с разпространението на COVID-19 предприемаме превантивни мерки за сигурността и здравето на нашия екип и клиентите ни. Запознайте се с тях.

Мерки във връзка с разпространението на COVID-19