Kaufland България представи интерактивна инсталация, посветена на борбата с пластмасата

София, 22 февруари 2020

Kaufland България създаде интерактивна информационна инсталация, посветена на борбата с пластмасата. Тя беше показана за първи път по време на най-голямото събитие за иновации в България Innovation Explorer, на което Kaufland е генерален партньор.

Инсталацията представя 360-градусовата глобална стратегия срещу пластмасата REset Plastic на Schwarz Group, която Kaufland прилага, и нейните пет основни направления: REduce, REdesign, REcycle, REmove, REsearch. Чрез инсталацията по време на форума гостите имаха възможност да се запознаят с мерките, които Kaufland предприема в борбата с пластмасата, да проверят своя личен пластмасов отпечатък на годишна база и да рециклират своя пластмасов отпадък.

Над 300 човека видяха първи инсталацията по време на Innovation Explorer и рециклираха повече от 350 пластмасови бутилки. 287 гости тестваха своя личен пластмасов отпечатък. Резултатите показаха, че сред провелите теста, най-висок е процентът на хората с умерен пластмасов отпечатък – 57%. Значителен бе броят на посетителите, които оставят минимален пластмасов отпадък - 22%. 15% от посетителите генерираха висок пластмасов отпечатък, а най-нисък бе процентът на посетителите с нулев пластмасов отпечатък – 4%.

Чрез създаването на REset Plastic инсталацията Kaufland има за цел да създаде по-голяма информираност сред обществото за проблема с пластмасовото замърсяване, да насърчи потребителите да използват по-малко пластмаса за еднократна употреба в ежедневието си и да рециклират повече, като по този начин оставят своя принос за опазването на околната среда. В рамките на стратегията REset Plastic Kaufland предприема конкретни мерки за намаляването на пластмасата за еднократна употреба. Компанията спря продажбата на пластмасови прибори за еднократна употреба и ги замени с техни устойчиви алтернативи. Чрез въвеждането на тази мярка Kaufland България пести 88 т. пластмаса годишно.

От 2013 г. Kaufland не използва твърди пластмасови микрочастици при създаването и производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки продукти. Компанията се ангажира до 2025-а да намали пластмасата с най-малко 20%, а пластмасовите опаковки на собствените марки продукти да са 100% рециклируеми. В началото на 2020 година Kaufland представи на българския пазар лимитирана иновативна серия спортно облекло, създадено от рециклирана пластмаса.

През 2019 г. компанията организира и подкрепи редица събития, посветени на битката с пластмасата. Чрез доброволческа инициатива сред своите служители Kaufland събра близо 700 кг. пластмасови отпадъци от почистването на плаж „Камчия“. Търговската верига организира първия в България полумаратон без пластмаса за еднократна употреба и бе основен партньор на ''Книги за смет'' – една от най-мащабните инициативи у нас в подкрепа на рециклирането. Kaufland е и генерален партньор на първия български документален филм „Море на вятъра“, посветен на борбата с пластмасата.

Innovation Explorer бе само първото събитие, на което Kaufland показа REset Plastic инсталацията. Престои тя да бъде представена на редица събития през годината, организирани и подкрепени от Kaufland България.

За Kaufland

Кауфланд България ЕООД енд Ко КД е на българския пазар от 2006 година. Веригата има 60 хипермаркета в цялата страна. Повече информация можете да откриете на kaufland.bg.

Стратегията на Schwarz Group срещу пластмасата

Schwarz Group е една от най-големите международни компании за модерна търговия, в чиято група влизат Lidl и Kaufland. Schwarz Group осъзнава своята отговорност към околната среда и предприема конкретни мерки по темата. Стратегията Reset Plastic на Schwarz Group срещу пластмасовото замърсяване е мащабна международна стратегия и обхваща пет основни направления, който правят възможна визията "По-малко пластмаса – затваряне на цикъла на рециклиране".

Петте основни принципа на стратегията Reset Plastic са:

1.    Reduce – избягване на употребата на пластмаса
Избягваме пластмаса във всичките й форми винаги, когато това е възможно и устойчиво.

2.    REdesign – създаваме
Създаваме рециклируеми продукти. Така затваряме цикъла на рециклиране.

3.    Recycle – рециклираме
Събираме, сортираме, рециклираме и затваряме цикъла на рециклиране.

4.    Remove – премахваме
Допринасяме за премахването на пластмаса от природата.

5.    Research – инвестираме в иновация и информация
Инвестираме в проучване и развитие, за да създадем иновативни решения и да информираме за рециклирането и опазването на ресурсите.

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София
Мерки във връзка с разпространението на COVID-19

Kaufland България носи отговорност за здравето на своите служители и техните семейства.

Във връзка с разпространението на COVID-19 предприемаме превантивни мерки за сигурността и здравето на нашия екип и клиентите ни. Запознайте се с тях.

Мерки във връзка с разпространението на COVID-19