Kaufland България и WIND2WIN Challenge обединяват усилия в битката със замърсяването с пластмаса

София, 13 септември
WIND2WIN предизвикателство

Kaufland България ще подкрепи опита на сърфистите Илияна Стоилова и Йоан Колев за скоростно изминаване на разстоянието от Дуранкулак до Резово с уиндсърф. Предизвикателството WIND2WIN е в подкрепа на каузата "Черно море, свободно от пластмаса" и е в контекста на политиката на Kaufland България за отговорно отношение към околната среда и обществото.

Единствено със силата на вятъра и човешкия дух, Илияна и Йоан ще се опитат за два дни да преминат по протежението на източната граница на България. Двамата наричат разстоянието „Ком-Емине по вода“. Предизвикват се да го преодолеят, за да насочат общественото внимание към замърсяването на Черно море с пластмаса.

По целия маршрут сърфистите ще бъдат придружавани от морски биолози на борда на моторна лодка, оборудвана с портативна апаратура. Те ще изследват проби морска вода, взети по време на плаването, за да установят нивата на чистота, състоянието на морската екосистема и нейната биологична активност. Учените също ще наблюдават и картографират плаващи морски отпадъци по трасето.

"Целта е да направим "снимка" на екологичното състояние на крайбрежните води по българското Черноморие", обснява Йоан Колев. Според него мониторингът ще запълни сегашните пропуски в познанието за плаващите морски отпадъци и така ще допринесе за адекватни мерки срещу пластмасата в Черно море.

Kaufland вече обяви публично ангажимента си да намали с минимум 20% използването на пластмаса във всички държави, в които оперира, до 2025 г., да подсигури на 100% рециклируемостта на пластмасовите опаковки на собствените марки продукти и до края на 2019 г. целенасочено да изключи от асортимента си определени артикули от пластмаса. Затова и в контекста на своето отговорно отношение към околната среда и обществото Kaufland България съдейства за реализирането на вдъхновяващия WIND2WIN Challenge.

"Колкото повече съмишленици има каузата, толкова по-успешна ще бъде тя. Затова се радваме, че от Kaufland България се свързаха с нас, за да обединим усилия в битката със замърсяването с пластмаса", признава Илияна Стоилова.

Очаква се експедицията да започне при благоприятни условия до края на септември: вятър с посока север-североизток и със сила 8-10 м/с. Затова точната дата ще бъде определена дни преди старта.

За предизвикателството ще бъде сниман филм. Той ще документира плаването и ще покаже как силата на вечно променящата се природа мотивира човека да се движи напред, но без това да е самоцел, а в името на значима обществена кауза.

Kaufland e търговска компания, оперираща на интернационално ниво с повече от 1 270 обекта и екип от 140 000 човека в седем държави в Европа.
Кауфланд България ЕООД енд Ко КД е на българския пазар от 2006 г. Веригата има 58 хипермаркета в цялата страна и екип от 6400 служители. Обектите са със средна търговска площ от 3200 кв.м. Повече информация можете да откриете на www.kaufland.bg.

Контакт

Анна Кастрева
ул. Скопие № 1А
1233 София