Нов хипермаркет Kaufland в София, Горубляне

Изображение на нов хипермаркет Kaufland в град София, Горубляне

На 28 септември 2022 г. открихме своя 13-и хипермаркет в София. Това е и първият ни зелен филиал, тъй като той е изграден изцяло според най-новите стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство и е оборудван с редица щадящи околната среда системи. С откриването на новия магазин, общият обем на инвестициите на компанията в столицата надхвърля 335 милиона лева, а броят на обектите ни става 63.

„Днес откриваме най-модерния и зелен хипермаркет на Kaufland България, с който уверено продължаваме експанзията си в София. С всички внедрени иновативни технологии в него, хипермаркетът в „Горубляне“ реализира на практика политиките за устойчиво развитие на нашата компания. Вярвам, че в комбинация с изключително голямото разнообразие от над 17 000 качествени и свежи стоки на атрактивни цени, които предлагаме на клиентите ни, новият ни хипермаркет ще се превърне в притегателна точка за живущите в района“, коментира главният изпълнителен директор на Kaufland България Иван Чернев.

Имотът, върху който хипермаркетът е построен, е над 15 000 кв.м., от които над 2500 кв.м. са търговска площ. Разгърнатата застроена площ на сградата е над 10 300 кв.м. Това е вторият ни обект в столицата, който е разположен на два етажа, като за клиентите сме предвидили 214 паркоместа. Над 6 000 кв.м. от площта на имота превърнахме в парк, в който засадихме 300 дървета и 1000 храсти.

Изображение на Иван Чернев, главен изпълнителен директор на Kaufland Българи, Йорданка Фандъкова, кмет на София, временно изпълняващият длъжността посланик на Германия Ирене Планк и главния управител на Германо-българската индустриално-търговска камара д-р Митко Василев, които прерязват лентата на новия хипермаркет

Сред специалните гости на днешното откриване бяха кметът на София Йорданка Фандъкова, временно изпълняващият длъжността посланик на Германия Ирене Планк и главният управител на Германо-българската индустриално-търговска камара д-р Митко Василев.

„Тази инвестиция съвпада с разбирането ми за инвестиции в града - зелени и устойчиви. Паркът, който е изграден заедно с магазина, създава уютна среда. Използването на зелена енергия е ключово за енергийната независимост, за което насърчаваме всеки бизнес.  Поздравявам компанията за нейната социално-отговорна политика към района, в който се намират търговските обекти“, подчерта в словото си Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община и връчи специална Грамота за устойчиво развитие на новооткрития обект.

„Много се радвам, че присъствам на откриването на този най-зелен филиал, който ни показва как можем всички заедно да допринесем за това да защитаваме и опазваме климата по-добре, да подпомагаме иновациите и всички ние да бъдем по-силни като общност. Kaufland е пример за успешна българска компания с немско ДНК. Изключително много се радвам, че голяма част от асортимента са български продукти, които могат да достигнат много по-широк кръг от клиенти, именно благодарение на голямата ви търговска мрежа.“, подчерта Ирене Планк, временно изпълняващият длъжността посланик на Федералната Германия.

Изображение на кмета на София, Йорданка Фандъкова, която връчва грамота на Иван Чернев, изпълнителен директор на Kaufland България

Новият хипермаркет е първият „зелен“ магазин на веригата у нас. Той е изграден според най-модерните стандарти за екологично и енергийно ефективно строителство, оборудван е с редица щадящи околната среда системи и се захранва със 100% „зелена“ енергия. Хипермаркетът има иновативна климатична система, която се захранва с остатъчната топлина от хладилните витрини и помещения и не използва фосилни горива. Хладилната инсталация на обекта се захранва с нискоемисионен хладилен агент. Всички витрини са затворени с вратички – мярка, която допълнително намалява въглеродните емисии със 180 т. CO2 годишно.

Цялото осветление на хипермаркета е LED, чрез което се постига около 30% икономия на енергия и допълнително се намаляват вредните емисии. На покрива на новооткрития обект предстои да бъде разположена фотоволтаична инсталация, която ще покрива приблизително 20% собствените нужди на хипермаркета на годишна база. Чрез тази мярка компанията ще реализира целта си да намали с 15% годишния си разход на електроенергия през 2023г, чрез собствена соларна инсталация, понижавайки въглеродните си емисии с над 100 т. годишно.

„Зеленият“ пример – факти за зеления хипермаркет в кв. Горубляне

– Екологичен и енергийно ефективен
Обектът отговаря на Първокласен асортимент
Отличителната за Kaufland витрина с обслужване предлага свеж избор повече от 340 артикула, сред които прясно месо, риба, млечни продукти, месни и млечни специалитети и деликатеси. Свежите предложения включват още над 780 внимателно подбрани сортове плодове и зеленчуци, подправки и цветя. В собствената пекарна на компанията клиентите ще открият над 70 вида прясно приготвени хляб и тестени изделия.

Kaufland подкрепя българските производители и стимулира местното производство, като техните предложения ще имат своето място в хипермаркета в Горубляне.  В постоянния си асортимент веригата традиционно предлага над 6000 български продукта, като в новия обект могат да бъдат открити и 363 регионални предложения на производители от региона на София. Част от тях са представени в специално обособената зона „Фермерски пазар“ с продукти от 26 семейни ферми и малки мандри, както и на регионални производители.

Разнообразието в асортимента се допълва от “To Go” витрина с качествени и свежи продукти, удобни за консумация в забързаното всекидневие, както и от обособен щанд за охладени и неохладени здравословни продукти – био, веган и вегетариански, без глутен и без лактоза, без захар. Важна част от предложенията са и собствените марки на Kaufland, които са над 3000 в новия обект.

– Нехранителни стоки с грижа към природата
Много облекла  и текстилни изделия за дома от собствените марки на Kaufland, които се предлагат в хипермаркета в „Горубляне“ имат високо съдържание на органичен памук и носят логото на GOTS (Global Organic Textile Standard, в превод на български – глобален органичен текстилен стандарт). Наличието на това лого гарантира екологично и социално отговорно производство на текстил. Асортиментът в хипермаркета включва и огромен избор от собствените марки продукти на Kaufland с логото FSC®. То се поставя върху продукти от дървесина и хартия, които са сертифицирани спрямо строгите насоки на Forest Stewardship Council® за устойчиво стопанисване на горите. От 2013 г. Kaufland работи върху премахването на частиците микропластмаса при производството на собствените си козметични, санитарни и хигиенни марки продукти, както и перилни и почистващи препарати. На тяхно място се използват естествени и устойчиви суровини. Рецептурите на всички бебешки продукти грижа за тялото на bevola Baby® вече не съдържат микропластмаса.

Kaufland е първият хипермаркет, който въведе на българския пазар екосъобразната торбичка за хляб. Тя е изработена от преработени пластмасови опаковки. Издръжлива е на натоварване до три килограма, пере се и е удобна за всекидневна употреба. В хипермаркетите на Kaufland се предлагат 100% рециклируеми торбички за многократна употреба за плодове и зеленчуци.

– „Зелена“ логистика
Над 95% от доставките до хипермаркети в Kaufland, включително в новоткрития обект, се извършват с камиони, задвиждани с природен газ. В логистичната си дейност компанията е внедрила иновативни сгъваеми палети, заради чиито стабилните странични стени се спестяват 250 т фолио годишно. Плодовете и зеленчуците в Kaufland  се транспортират в 100% рециклируеми каси на Euro Pool System. Те са сгъваеми и заемат 86% по-малко обем при обратно транспортиране, което означава по-малко транспортни курсове и по-малко въглеродни емисии. Генерират 95% по-малко отпадъци в сравнение с опаковките за еднократна употреба и осигуряват оптимална защита на продуктите.

– One Stop Shopping
С многообразие от продукти и услуги в зоната с наематели новооткритият хипермаркет надгражда One Stop Shopping концепцията на веригата, която осигурява изцяло нова атмосфера за пазаруване и превръща Kaufland в мултифункционален търговски център. Зоната с наематели ще посрещне клиентите с микс от услуги, предлагани от партньори на Kaufland като Mr. Almond, Inmedio, Repeat, SOpharmacy.

– Екип
За новия обект на Kaufland в София ще бъдат наети близо 100 служители. Осигурените за тях социални помещения имат прилежаща тераса с 180-градусова гледка към Витоша.