Иновативна смарт система в Kaufland намалява хранителните отпадъци с до 22 000 000 кг./бр. на година

гр. София, 23 февруари 2024 г.
Иновативна смарт система в Kaufland намалява хранителните отпадъци с до 22 000 000 кг./бр. на година

Прецизен контрол от полето до рафта опазва почвите и биоразнообразието в страна

Иновативна смарт система за изчисление на поръчките е намалила хранителните отпадъци с до 22 000 000 кг./бр. на година в Kaufland България. С дигитално планиране ритейлърът организира 21 000 артикула във всеки един от  65-те магазина на веригата, всеки ден от седмицата, 365 дни в годината. Това съобщи финансовият директор на компанията Иван Георгиев на десетото издание на международния форум за иновации Innovation explorer, който се проведе в София Тех Парк. 

В основата на дигитализацията на Kaufland е смарт ауто-диспо система, която ежедневно анализира нуждите на клиентите във всеки хипермаркет на веригата и прогнозира активността им спрямо сезона, деня от седмицата, дори часа за доставка. 

Смарт системата прецизира доставките, минимизира възможностите за грешки и намалява хранителните отпадъци. Благодарение на нея веригата отчита над 80 000 промоционални предложения на година и 22 млн. кг/бр. „спасена“ храна.

„За управлението и функционирането на бизнес с такъв мащаб внедряването на технологиите е задължително за управление на процесите и подобряване на клиентското преживяване. Използваме иновациите за сградите, които проектираме и строим, начина, по който подреждаме стоките в магазините си и връзката с нашите клиенти и партньори.“, коментира на форума Иван Георгиев.

Сред иновативните предложения, които компанията прилага ежедневно за подобряване на клиентското преживяване, е K-APP -  мобилното приложение, базирано на изкуствен интелект. Компанията постоянно надгражда и актуализира функционалностите му, за да е още по-полезна за своите клиенти.

В края на миналата година компанията стартира и пилотния проект K-SCAN, който дава възможност на клиентите сами да сканират избраните от тях стоки, докато пазаруват в магазина, спестявайки от времето за преминаване през каса, а специално data science business intelligence ядро в компанията разработва бизнес модели на национално и наднационално звено. 

Прецизен контрол от полето до рафта опазва почвите и биоразнообразието в страна

Освен постоянното внедряване на умни системи и иновации в бизнес модела на компанията, Kaufland продължава да развива устойчивия си асортимент и да разширява подкрепата си към българските производители: Броят на био продуктите във веригата надхвърля 540, а уникална програма за предварително изкупуване на земеделска продукция гарантира сигурност и предвидимост за над 130 производители, с които си партнира ритейлърът. Завишени изисквания за спазване на добри земеделски практики от производителите гарантират качество на продуктите и се опазват българските почви и биоразнообразие. 

Kaufland прилага завишени критерии по отношение на остатъците на пестициди от тези на ЕС – компанията допуска до 1/3 от описаното съдържание в европейския регламент, а производителите, с които работи веригата, ползват единствено сертифицирани семена и разрешени препарати за растителна защита. 

За Kaufland България
Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от над 2 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от близо 7500 служители. През 2023 г. компанията разполага с 65 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,6 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото „Действията носят промяната“ се ангажира с различни социални и екологични дейности – от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата. 

 

Контакт

Отдел Корпоративни комуникации
ул. Скопие № 1А
1233 София